Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Porady / Brzydka, ale dzielna



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-01-10

Brzydka, ale dzielna

Brzydka, ale dzielna

Samochód Daewoo Nubira kombi z silnikiem 2.0 i o mocy 134 KM to auto mające znakomitą opinię wśród taksówkarzy i użytkowników prywatnych. Postanowiliśmy to sprawdzić.

Takie przeświadczenie wśród kierowców bierze się z bezawaryjności oraz taniej eksploatacji. Dotyczy to zwłaszcza aut posiadających zasilanie alternatywne, np. LPG. Roczniki 2000 i 2001, w zależności od stanu technicznego oraz średnich przebiegów 250-300 tys. km, wahają się od 3 do 9 tys. złotych.
Co w przypadku Nubiry, która ma przebieg jak wyżej i kosztuje w granicach 4-5 tys. złotych? Powinna mieć wymienione sprzęgło (komplet) oraz zmieniany rozrząd po 70 tys. km razem z pompą wody i paskiem. Koszt takiej operacji to około 650 zł razem z wymianą. Jeżeli regularnie wymieniane są oleje i filtry, tj. co 10 tys. km, okazuje się, że tani w zakupie jak i eksploatacji samochód jest ciągle sprawny.
Powszechnie uważa się, że jest to konsekwencją oplowskiego silnika, który został adoptowany do koreańskiego auta.
Daewoo Nubira mająca instalację gazową wymaga kontroli i zmiany świec zapłonowych co 20 tys. km oraz wymiany kabli wysokiego napięcia co 30 tys. km. Nie polecamy kupowania cewki zapłonowej na rynku części wtórnych, nowa jest stosunkowo droga 330 zł (w komplecie z modułami), ale spokojnie wytrzymuje 250 tys. km i po takim przebiegu warto kupić następną. Wszystkie części zarówno zawieszenia jak i blacharskie dostępne są w korzystnej cenie w intrenecie. Wadą eksploatacyjną jest głośna praca silnika podczas zwiększania prędkości, zwłaszcza powyżej 120 km/h. Nubira mająca 290 tys. przebiegu daje się rozpędzić do 190 km/h, jednak jest trudna do prowadzenia i jak wyżej wspomnieliśmy głośna. Prędkości 140-150 km/h to prędkości trakcyjne, łatwe do uzyskania. Spalanie w zależności od stylu jazdy wynosi 10,5-12 l gazu w mieście, zaś w trasie zużyjemy od 7 do 9 l gazu na 100 km.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska