Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Porady / Lód na wzniesieniu



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-02-08

Lód na wzniesieniu

Lód na wzniesieniu

Wjazd na ośnieżone lub oblodzone wzniesienie jest wyzwaniem i stresem dla wielu kierowców. Zagrożenie stanowią w takiej sytuacji nie tylko warunki atmosferyczne.

Pokonując wzniesienie zimą, należy zachować jak największy odstęp od poprzedzającego samochodu, a najlepiej - jeśli to możliwe - poczekać, aż auto przed nami wjedzie na górę, żeby wyeliminować ryzyko stłuczki.

- Częstym błędem kierowców jest zbyt wolne podjeżdżanie pod górę. To zrozumiałe zachowanie, ponieważ w trudnych warunkach instynktownie zdejmujemy nogę z pedału gazu i wszystkie manewry staramy się wykonywać wolniej. W tym konkretnym przypadku to jednak błąd - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Jeśli samochód z powodu zbyt małej prędkości zatrzyma się na oblodzonym wzniesieniu, to trudno będzie ponownie ruszyć i powstaje ryzyko, że auto zacznie się zsuwać. - Podjeżdżając do wzniesienia, należy nabrać nieco rozpędu, a następnie utrzymywać stałą prędkość. Istotne jest także ustawienie odpowiedniego biegu przed rozpoczęciem podjazdu. Odpowiedniego, czyli takiego, który pozwoli na niezmienianie go na niższy w czasie jazdy - radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

Jeżeli koła zaczynają kręcić się w miejscu, należy zdjąć nogę z gazu. Gdy to nie pomaga - wcisnąć sprzęgło. Koła muszą być skierowane do jazdy na wprost, gdyż skręt kół dodatkowo destabilizuje pojazd. Jeżeli koła przy ruszaniu kręcą się w miejscu, każde dodanie gazu zwiększy buksowanie. W takiej sytuacji trzeba zatrzymać auto i próbować ponownie ruszyć.

Na szczycie wzniesienia zdejmujemy nogę z gazu i redukujemy prędkość biegami. - Ważne jest, by zjeżdżając skupiać się na jednym manewrze, czyli nie hamować, jednocześnie skręcając, ponieważ łatwo wtedy stracić przyczepność - ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska