Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Porady / Piski i luzy



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-04-20

Piski i luzy

Piski i luzy

Zły stan techniczny pojazdów jest co roku przyczyną wielu wypadków drogowych. Wiosna to czas na sprawdzenie swojego samochodu i przygotowanie go do bezpiecznej jazdy.

Do najczęstszych przyczyn wypadków związanych ze złym stanem technicznym pojazdu należą braki w oświetleniu, braki w ogumieniu, usterki w układzie hamulcowym i usterki układu kierowniczego. Dlatego podczas kontroli należy uważnie sprawdzić stan tych elementów, w tym stan i ilość płynu hamulcowego, płynu w układzie chłodzenia, płynu do spryskiwaczy oraz oleju silnikowego i oleju w układzie wspomagania, a także stan klocków i tarcz hamulcowych.

Już wszyscy powinni mieć wymienione opony zimowe na letnie, a jeśli ktoś jeszcze tego nie zrobił, to przez wzgląd na bezpieczeństwo powinien jak najszybciej o to zadbać. - Opony przeznaczone do jazdy w zimie, w temperaturze przekraczającej około 7˚C tracą swoje właściwości, przez co nie zapewniają nam odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, ponieważ mogą wydłużyć drogę hamowania oraz w związku z tym, że szybciej się zużywają i w wyższych temperaturach miękną, są bardziej podatne na przebicia - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.

Efektem jazdy po nieodśnieżonych drogach pełnych niewidocznych dziur, brył lodu, o które nawet przy wyjątkowo uważnej jeździe uderzamy podwoziem, mogą być usterki zawieszenia, zniszczenie ogumienia czy felg. Dlatego po zimie należy dokładnie skontrolować stan podwozia, zwłaszcza kiedy czujemy luz w układzie kierowniczym, słyszymy stuki dochodzące z podwozia i skrzypienie w czasie ruchów kierownicą.

Gumowe elementy samochodu, takie jak wycieraczki, podczas zimy są szczególnie narażone na zniszczenia, również dlatego, że wielu kierowców włącza je zamiast odśnieżania i usuwania z szyb lodu. Pióra wycieraczek powinno się wymieniać dwa razy w roku, z czego raz właśnie teraz, zwłaszcza gdy zostawiają smugi, „piszczą” lub ich pióra są zdeformowane.


  • Currently 4 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska