Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Aluminiowy roadster



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-12-28

Aluminiowy roadster

Aluminiowy roadster

Szósta generacja Mercedesa SL otrzymała superlekkie nadwozie, wydajniejsze silniki i jest nadal "trend seterem" w dziedzinie techniki.

Nadwozie szóstej generacji Mercedesa SL po raz pierwszy w 60-letniej historii modelu wykonano niemal całkowicie z aluminium. Tylko do budowy tylnego panelu projektanci zastosowali lżejszy magnez, a do słupków A wytrzymałe profile stalowe. W efekcie masa własna nowej wersji SL jest niższa, co przełożyło się na lepsze osiągi i mniejsze zapotrzebowanie na paliwo.

Aluminiowa struktura nadwozia waży zaledwie 254 kg, o 110 kg mniej od porównywalnego nadwozia ze stali. W efekcie masa nowego SL500 jest o 125 kg niższa od poprzednika, a SL 350 aż o 140 kg, przy jednoczesnej większej sztywności nadwozia. Nowy model jest o 50 mm dłuższy (4612 mm) i o 57 mm szerszy (1877 mm) od poprzednika. Do tego doszła świetna aerodynamika - współczynnik oporu powietrza jest rekordowo niski (Cd=0,27 dla SL 350).
Najnowszy roadster Mercedesa w ciągu 20 sekund może przeobrazić się w coupe. Dostępne są trzy warianty dachu: lakierowany, ze szklanym oknem lub panoramiczny vario z technologią Magic Sky Control, przyciemniany za naciśnięciem przycisku.

Za dobre osiągi odpowiedzialne są benzynowe silniki serii BlueDirect - mocniejsze i oszczędniejsze. Nowy silnik V8 z pojemności 4,7 litra generuje moc 435 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 530 do okrągłych 700 Nm. Podstawowy silnik V6 napędzający model SL 350 ma pojemność 3,5 litra i legitymuje się mocą 306 KM oraz 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Apetyt tej jednostki wynosi średnio 6,8 l/100 km, czyli o 30 procent mniej niż w poprzedniku. Obie odmiany seryjnie dysponują funkcją start/stop oraz przekładnią automatyczną 7G-Tronic Plus. Skromniejsze zapotrzebowanie na benzynę silników BlueDirect nie przeszkodziło w uzyskaniu sprinterskich osiągów. SL 350 przyspiesza do setki w 5,9 sekundy, a SL 500 w zaledwie 4,6.

Najnowszy Mercedes SL dostępny jest z jednym z dwóch typów zawieszenia: półaktywnym, z regulacją siły tłumienia (standardowo) lub aktywnym, z systemem Active Body Control (opcjonalnie). Zawieszenia mają sportowe nastawy, ale producent zapewnia, iż SL jest nadal wyjątkowo komfortowy.
Wraz z nowym roadsterem debiutują unikalne elementy wyposażenia, np. system oczyszczania przedniej szyby dostarcza płyn bezpośrednio do piór wycieraczek. Nowością jest układ Active Parking Assist. Czujniki ultradźwiękowe wykrywają wolną przestrzeń i automatycznie obracają kołem kierownicy, ułatwiając zajęcie miejsca parkingowego.
W przypadku przewrócenia się pojazdu pasażerów chronią dwa pałąki przeciw kapotażowe.

Mercedes SL - ikona wśród roadsterów - nie ma zbyt wielu konkurentów. Zbliżony do niego charakter mają takie auta jak Audi R8, Jaguar XK czy Porsche 911. Za podstawową wersję Mercedesa SL 350 zapłacimy co najmniej 431 tys. zł.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska