Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Amarok Canyon



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-07-18

Amarok Canyon

Amarok Canyon

Volkswagen wprowadził do oferty nową wersję pickupa - Amaroka Canyon.

Bogate wyposażenie kabiny i dopracowane detale spełniają wymagania tych klientów, którzy w popularnym segmencie SUVów szukają wytrzymałego i wyjątkowego pickupa, posiadającego wszystkie praktyczne zalety Volkswagena. Amarok Canyon kosztuje 125 201 zł netto. Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Amaroka Canyon z rabatem wynosi 118 701 zł netto.

Już na pierwszy rzut oka Amarok Canyon kolorem copper orange i czarnymi elementami odróżnia się od wersji seryjnych. Kolejnymi akcentami są przyciemnione światła tylne, lakierowana osłona podwozia, czarne, poszerzone nadkola oraz emblematy „Canyon” na drzwiach i tylnej pokrywie. Rury na progach, rura nad skrzynią ładunkową oraz tylny zderzak również są czarne. Opcjonalnie można zamówić Amaroka Canyon z zabudową skrzyni ładunkowej, osłoną lub czarną roletą zamykającą skrzynię. Na życzenie dostępny jest pałąk na dachu z czterema reflektorami.

Specjalna kolorystyka detali wprowadza nowe akcenty. Obudowa tablicy rozdzielczej jest wykonana z matowego chromu, częściowo skórzane siedzenia mają dwukolorową tapicerkę: siedziska i oparcia utrzymane są w kolorze moonrock, zagłówki i boki w kolorze antracytowym. Szwy ozdobne w pomarańczowo-czerwonym kolorze na siedzeniach, trójramiennej kierownicy obszytej skórą i dźwigni zmiany biegów nawiązują do koloru lakieru nadwozia. To samo dotyczy pierścieni wokół wlotów wentylacji i pasów bezpieczeństwa. O wysoki poziom komfortu akustycznego dba radio RCD 310 z czterema głośnikami i odtwarzaczem CD, czytającym pliki MP3. Można wybrać także, dostępny jako opcja, system radiowo-nawigacyjny RNS 510 z sześcioma głośnikami lub na przykład czujniki parkowania z kamerą cofania. Dodatkowo o komfort we wnętrzu dba seryjnie montowana klimatyzacja Climatic.

Volkswagen postawił na sprawdzone, 4-cylindrowe silniki TDI w dwóch stopniach mocy. Dwulitrowy TDI z bezpośrednim wtryskiem Common Rail ma moc 132 kW/180 KM i dwustopniowo regulowane turbodoładowanie, które w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwala na rozwinięcie maksymalnego momentu obrotowego 400 Nm już przy 1500 obr./min. W połączeniu z opcjonalną 8-biegową skrzynią automatyczną, do dyspozycji jest 420 Nm już od 1750 obr./min. Drugim wariantem silnika jest jednostka o mocy 103 kW/140 KM. Pod względem technicznym wyróżnia ją między innymi turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. Ten TDI rozwija moment obrotowy 340 Nm od 1600 obr./min.

Dla Amaroka Canyon dostępne są dwa różne układy przeniesienia napędu: stały typu Torsen lub dołączany napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Skrzynia ładunkowa Amaroka Canyon ma długość 1555 mm i szerokość 1620 mm, co daje powierzchnię 2,52 metra kwadratowego. Szerokość między nadkolami wynosi 1222 mm, co pozwala na ułożenie europalet (1,2 x 0,8 m) w poprzek. Maksymalna ładowność wynosi 889 kilogramów. Kolejne 3,2 tony (w zależności od silnika) mogą być holowane na haku.

Amarok Caynon wyróżnia się bogatą ofertą rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Obejmuje ona obok poduszek dla kierowcy i pasażera także boczne poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową, zagłówki z regulacją wysokości i trójpunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach siedzących. Teleskopowa kolumna kierownicy pochłania energię i minimalizuje ryzyko odniesienia obrażeń przez kierowcę.

Liczne systemy dbają także o wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego, m.in. ESC, EDS, ASR i ABS.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska