Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Audi RS 7 Sportback



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-01-22

Audi RS 7 Sportback

Audi RS 7 Sportback

Audi systematycznie poszerza paletę modeli RS. Audi RS 7 Sportback, debiutuje na targach motoryzacyjnych w Detroit.

Duże pięciodrzwiowe coupé kryje w sobie silnik 4.0 TFSI generujący moc 412 kW (560 KM). Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a na życzenie klient może zrezygnować z fabrycznego ograniczenia prędkości maksymalnej, która w tym wypadku wynosi nawet 305 km/h. Mimo tak doskonałych osiągów, Audi RS 7 Sportback zużywa średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km.

Serce stanowi silnik 4.0 TFSI. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa z podwójnym turbodoładowaniem V8 Biturbo, dzięki pojemności skokowej 3993 cm³, w zakresie od 5700 do 6700 obr./min generuje potężną moc 412 kW (560 KM). Pomiędzy 1750 a 5500 obr./min, dostępny jest stały moment 700 Nm.

Wysokoobrotowy, czterolitrowy silnik, szybko i spontanicznie wytwarza właściwą moc, dzięki odpowiedniej budowie zorientowanej na niewielkie straty towarzyszące wymianie mieszanki paliwowo-powietrznej. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz.

Według testów zużycia paliwa NEDC, nowy topowy model serii spala średnio jedynie 9,8 l paliwa na 100 km. Ten doskonały wynik jest efektem m. in. seryjnego montowania systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą silnika.

Najbardziej innowacyjnym rozwiązaniem zapewniającym wysoką efektywność nowego Audi RS 7 Sportback jest system cylinder on demand (COD). Przy niskich i średnich obciążeniach oraz mniejszej liczbie obrotów, drugi, trzeci, piąty i ósmy cylinder zostają odłączone przy pomocy elektromechanicznych nastawników zamykających poszczególne zawory. Silnik 4.0 TFSI pracuje wtedy jak jednostka 4-cylindrowa do momentu, aż kierowca ponownie doda energicznie gazu. W aktywnych cylindrach optymalne punkty pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń i ich sprawność wzrasta.

Audi RS 7 Sportback jest seryjnie zaopatrzone w polerowane na wysoki połysk 20-calowe, siedmioramienne kute felgi o lekkiej konstrukcji. Na życzenie, producent wyposaża to wysokiej mocy pięciodrzwiowe coupé w 21-calowe koła odlewane, dostępne w trzech liniach stylistycznych.

Karoseria Audi RS 7 Sportback składa się w ok. 20 procentach z aluminium i zawiera wiele części wykonanych z wytrzymałych i ultrawytrzymałych stopów stali. Dzięki zastosowaniu tak dobranych materiałów i wysokiej sztywności karoserii, pojazd podczas jazdy reaguje bardzo precyzyjnie, a jakość wykończenia i komfort akustyczny wewnątrz samochodu są wręcz doskonałe.

Paleta kolorystyczna nowego Audi RS 7 Sportback składa się z dziesięciu kolorów, w tym również z nowego koloru szary Nordo i ekskluzywnego szary Daytona z efektem matowym. Dwa pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, nadają mu jeszcze bardziej indywidualnego wyglądu, m. in. dzięki dodaniu na osłonie chłodnicy Singleframe emblematu quattro. W przypadku pakietu stylistycznego Carbon, zarówno spoiler zderzaka przedniego, jaki i dyfuzor obdarzono nieco bardziej wyrazistą formą. Inne elementy opcjonalne to lusterka zewnętrzne z obudową pokrytą warstwą włókna węglowego i reflektory wykonane w całości w technice diodowej. Ich stylowe klosze są przyciemnione, co nadaje im charakterystyczny wygląd.

Elegancką dynamiką cechuje się także kokpit Audi RS 7 Sportback. Okrągłe zegary mają czarne tła, białe podziałki i czerwone wskazówki JAK NP. Trójwymiarowy emblemat RS 7 na obrotomierzu.

Klienci mogą wybierać między różnymi materiałami wykończeniowymi wnętrza nowego Audi RS 7 Sportback. Podparcie dla stóp, pedały i przyciski terminalu seryjnie montowanego systemu nawigacji MMI Navigation plus, utrzymane są w kolorze lśniącego aluminium. Elementy dekoracyjne pod wysuwanym monitorem wykonano przy użyciu lakieru fortepianowego.

Standardowo, obicia wnętrza utrzymano w stylistyce pakietu Carbon. Można jednak wybrać jeden z czterech innych materiałów. Podsufitkę seryjnie wykonuje się z czarnej tkaniny, a na życzenie w kolorze srebrnym Mond lub czarnym Alcantara. W ramach programu Audi exclusive, klienci mogą dokonać personalizacji swojego Audi RS 7 Sportback według własnych upodobań.

Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bocznymi profilami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 7 są elementem wyposażenia seryjnego. Ich czarne obicia wykonano z kombinacji tkanina Alcantara/skóra, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką w kształcie rombów.

Alternatywę stanowią siedzenia wykonane z wysokiej jakości skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym, również ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto, na życzenie Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Oba siedzenia tylne charakteryzują się mocno zarysowanymi konturami. Bagażnik, zależnie od ustawienia oparć, ma pojemność od 535 do 1390 l.

W Audi RS 7 Sportback standardowo montowane są reflektory ksenonowe Xenon plus, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, system parkowania plus, trzystrefowa automatyczna klimatyzacja, konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość i system nagłaśniający Audi sound system. Wyrafinowane, dostępne opcjonalnie elementy to wyświetlacz head-up display, pakiet Comfort, pakiet Dynamic i pakiet Dynamic plus.

Uzupełnieniem dostępnego seryjnie systemu nawigacji MMI Navigation plus jest telefon pokładowy online z Bluetooth. Jego moduł do komunikacji w standardzie UMTS umożliwia kierowcy korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług Audi connect, wyświetlanych na monitorze systemu. Punkt dostępu hotspot (WLAN) pozwala pasażerom na podłączanie urządzeń mobilnych. Oferta elementów składowych systemu obejmuje również system nagłaśniający Advanced Sound System marki Bang & Olufsen.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska