Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Carrera z innowacyjnym dachem



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-12-09

Carrera z innowacyjnym dachem

Carrera z innowacyjnym dachem

Do coupe dołączą niebawem "odkryte" odmiany 911-ki. Większe, lżejsze, o lepszych osiągach posiadają nowatorski dach wykonany z lekkich metali.

Nie tak dawno pisaliśmy o zupełnie nowym Porsche 911 Carrera z nadwoziem coupe, a tu niemiecki producent rozszerza gamę o kolejną wersję - Cabriolet. Tradycyjnie linia Porsche 911 ma docelowo składać się z kilkunastu różnych wersji. Kolejne warianty nadwozia czy napędu (np. Targa, Turbo czy wybitnie sportowe odmiany GT) będą wprowadzane sukcesywnie.

Zmiany w nowym coupe z aluminiowo-stalowym nadwoziem mają swoje odzwierciedlenie także w wersji Cabriolet z całkowicie nowym, składanym dachem. Dzięki innowacyjnej konstrukcji, inżynierom Porsche udało się w pełni zachować typowy dla Carrery kształt karoserii. Nawet z zamkniętym dachem 911 Carrera Cabriolet prezentuje się równie doskonale co coupe. Lekki stelaż dachu, wykorzystujący m.in. stopy magnezu, obniża masę samochodu i nieznacznie redukuje zużycia paliwa.

Kabriolet produkowany będzie w dwóch wariantach: Carrera Cabriolet i Carrera Cabriolet S. Pierwszy ma 3,4-litrowy silnik typu bokser o mocy 350 KM, którego siła jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni manualnej. Drugi 3,8-litrowy silnik rozwija 400 KM. Tu także seryjnie montowana jest siedmiobiegowa przekładnia manualna.
W obu wariantach zużycie paliwa wg cyklu NEFZ nie przekracza 10 l/100 km. Preselekcyjna, dwusprzęgłowa przekładnia PDK oferowana jest za dopłatą. Pozwala ona na uzyskanie niższego zużycia paliwa i lepszego przyspieszenia.

Z dłuższym niż u poprzedniego modelu rozstawem osi, szerszym rozstawem przednich kół i nowym elektromechanicznym systemem wspomagania układu kierowniczego, Cabriolet oferuje jeszcze bardziej sportowe zachowanie podczas jazdy i większą precyzję prowadzenia.

W segmencie marek premium podobne samochody, oprócz Porsche oferują jeszcze cztery inne luksusowe wielkoseryjne marki. Porsche 911 Carrera Cabriolet przyjdzie konkurować z Audi R8, BMW 6 Cabrio, Jaguarem XK i Mercedesem SL.

Nowy model trafi do polskich salonów 3 marca 2012 roku. Ceny 911 Carrera Cabriolet rozpoczynają się od 119 082 euro, mocniejszej Carrery S Cabriolet od 136 001 euro.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska