Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Cross Caddy



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-07-11

Cross Caddy

Cross Caddy

Volkswagen popularną rodzinę Cross, w której skład wchodziły dotychczas samochody osobowe Polo, Golf i Touran uzupełnia modelem Cross Caddy.

Z charakterystycznymi elementami stylistycznymi i zaprojektowanymi specjalnie dla Cross Caddy 17-calowymi obręczami z oponami 205/50 R17, samochód odróżnia się od pozostałych modeli tej serii, zarówno osobowych jak i furgonów. Wraz z jego wprowadzeniem oferta kolorów została wzbogacona o lakier zielony Viper. Ceny Cross Caddy rozpoczynają się od 58 964 zł netto (wersja furgon). Do końca roku 2013 oferowane są promocyjne wersje 4PROFIT: cena Cross Caddy Furgon z klimatyzacją wynosi 58 769 zł netto.

Dzięki zindywidualizowanym elementom zewnętrznym Cross Caddy jest rozpoznawalne od pierwszego wejrzenia jako oddzielny model. Czarne listwy na nadkolach, progach oraz dolnych krawędziach zderzaków dodają nadwoziu masywności. Kontrastują one z elementami montowanymi do nadwozia, utrzymanymi w kolorze lakieru, i tworzą jedną całość z progami pociągniętymi aż do drzwi.

Również we wnętrzu można znaleźć elementy wyróżniające Cross Caddy. Przednie siedzenia z ogrzewaniem i podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz miejsce pracy kierowcy (seryjnie z poduszką powietrzną; opcjonalnie z kierownicą multifunkcyjną) cechują się doskonałą ergonomią. Czarne, błyszczące wloty wentylacji ze srebrnymi pierścieniami, przednie siedzenia z dwukolorową tapicerką, środkowy podłokietnik z regulacją wysokości i odległości oraz aplikacje ze skóry z szarym szwem na gałce dźwigni zmiany biegów i uchwycie hamulca ręcznego, a także poszycie drzwi w kontrastowym kolorze wprowadzają do wnętrza nastrój odpowiedni dla modeli Cross.

Cross Caddy z seryjnym tempomatem, asystentem ruszania pod górę i pakietem Światła i Widoczność ułatwia codzienną pracę kierowcy. W zależności od wyposażenia model ten może posiadać nawet 24 schowki - szuflady i kieszenie w drzwiach (z przodu m.in. na 1,5-litrową butelkę), w konsoli środkowej i podłokietniku, w tablicy rozdzielczej, podłodze przy drugim rzędzie siedzeń, pod fotelem kierowcy i w podsufitce. Między przednimi siedzeniami znajdują się dwa uchwyty na kubki, kolejny uchwyt umieszczony został na końcu konsoli środkowej przed drugim rzędem siedzeń.

Cross Caddy jest dostępne w wersji pięcio- i siedmioosobowej, wyłącznie z krótkim rozstawem osi. Inaczej Cross Caddy Furgon - jest on zawsze dwuosobowy, a przestrzeń ładunkowa o kubaturze 3,2 metra sześciennego oferuje dużo miejsca. Dostęp do przestrzeni ładunkowej możliwy jest zarówno od tyłu, jak i z boku przez dwoje przesuwnych drzwi po obu stronach samochodu. Seryjną klapę można na życzenie zamienić na duże, asymetryczne drzwi skrzydłowe o wysokości 1116 mm. Maksymalna szerokość ładunkowa wynosi 1558 mm, a szerokość między nadkolami - 1177 mm. Obok specyficznej stylistyki zewnętrznej i seryjnego pakietu elektrycznego i optycznego, dla Cross Caddy Furgon oferowany jest opcjonalny pakiet wyposażenia „Cross”. Furgon z tym pakietem pod względem wyposażenia, niewiele różni się od osobowego Cross Caddy.

Cross Caddy w wersji osobowej wyposażone jest w ESC najnowszej generacji, światła do jazdy w dzień oraz poduszki powietrzne: czołowe, boczne i chroniące głowy. Kolejne elementy wyposażenia seryjnego Cross Caddy to centralny zamek z pilotem, schowki pod siedzeniami drugiego rzędu oraz bezpieczna kolumna kierownicy z regulacją odległości i wysokości, a także zamykany schowek podręczny, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych, kieszenie przy ramie dachu, szuflada pod lewym przednim fotelem i radio RCD 210 z odtwarzaczem CD i czterema głośnikami. Skrajne siedzenia w drugim rzędzie posiadają uchwyty Isofix ułatwiające zamocowanie fotelików dziecięcych.

Interesującym rozwiązaniem opcjonalnym dla Cross Caddy, szczególnie dla firm kurierskich, jest asystent parkowania. Manewrowanie ułatwia także optyczny system parkowania 360o - OPS, który graficznie prezentuje samochód z lotu ptaka.
Volkswagen oferuje szeroką paletę jednostek napędowych dla Cross Caddy. Oszczędne czterocylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra (z doładowaniem turbosprężarką oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa) rozwijają moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM. Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81 kW/110 KM, 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Każdy z tych wysokoprężnych silników pracuje z wyjątkowo cichym i efektywnym bezpośrednim wtryskiem Common Rail.

Opcjonalnie silnik TDI 102 KM można połączyć z 7-biegową DSG. Dla jednostki TDI 140 KM jako opcja, a dla TDI o mocy 170 KM seryjnie, montowana jest 6-biegowa DSG.

Volkswagen Cross Caddy oferowany jest także jako EcoFuel, czyli z napędem na ekologiczny i tańszy gaz ziemny. Cross Caddy, którego cztery zbiorniki mieszczą 26 kilogramów gazu ziemnego, robi wrażenie średnim zużyciem zaledwie 5,7 kilograma gazu na 100 kilometrów. Zatem w trybie na gaz ziemny może przejechać około 450 kilometrów. Gdy zbiorniki gazu będą puste, silnik 80 kW/109 KM automatycznie przełączy się na benzynę (13-litrowy zbiornik).

Dostępny jest także wariant zasilany LPG. Cross Caddy BiFuel ma niewielkie zużycie paliwa: 1,6-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 75 kW/102 KM zużywa w wersji furgon średnio 10,3 litra LPG na 100 kilometrów. Napędzany tylko na benzynę Cross Caddy BiFuel spala na tym samym dystansie 8 litrów benzyny. Bilans środowiskowy Cross Caddy z napędem na gaz wykazuje o dziesięć procent mniejszą emisję CO2 niż porównywalny wariant benzynowy. Dodatkowy zbiornik gazu ma pojemność 44 litrów i umieszczony jest pod podłogą, nie ograniczając funkcjonalności ani ładowności. Razem ze zbiornikiem benzynowym (60 litrów) samochód oferuje zasięg ponad 1100 kilometrów. Zasięg przy korzystaniu tylko z LPG wynosi ok. 430 kilometrów.

Cross Caddy jest pierwszym członkiem rodziny Cross, dostępnym opcjonalnie ze stałym napędem na wszystkie koła.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska