Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Ekstremalne Gallardo



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-10-01

Ekstremalne Gallardo

Ekstremalne Gallardo

Automobili Lamborghini zaprezentowało swoje najnowsze i najbardziej niegrzeczne dziecko, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale.

Auto zostanie wyprodukowane w limitowanej liczbie 150 sztuk. Wersja "cywilna" współdzieli ze swym torowym odpowiednikiem wiele elementów. Silnik to dokładnie ta sama 570-konna jednostka V10, której nie poddano żadnym modyfikacjom. Duży, manualnie sterowany spoiler pozwala kierowcy na optymalne dostosowanie jego położenia do prędkości i warunków jazdy.

Kolejnym elementem przeniesionym wprost z wersji wyścigowej jest wyposażona w system szybkiego demontażu, zdejmowana maska. Obydwa elementy - spoiler i maska - wykonane są z kompozytów węglowych. Włókno węglowe i aluminium stanowią podstawę ultralekkiej konstrukcji nadwozia nowego Gallardo, który dzięki zastosowaniu tych materiałów waży zaledwie 1340 kg. Wersja Super Trofeo Stradale jest zatem lżejsza od "zwykłego" odpowiednika aż o 70 kg! Stosunek mocy do masy kształtuje się na poziomie 2,35 kg/1 KM.

Pokryty, symbolizującym włoskie pochodzenie samochodu, lakierem "Rosso Mars" Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super Trofeo Stradale przyspiesza do setki w 3,4 sekundy, 200 km/h osiąga 10,4 sekundy później. Jego prędkość maksymalna to 320 km/h. W tej wersji kolorystycznej, po raz pierwszy w samochodzie tej ekskluzywnej marki, zaciski hamulców pomalowane zostały także na czerwono. Klienci, którzy nie lubią czerwieni będą mogli zamówić Gallardo w kolorze "Grigio Telesto" - ciemnoszarym oraz "Bianco Monocerus" - białym.

Czerń i czerwień będą dominowały w minimalistycznie urządzonej kabinie Super Trofeo Stradale. Alcantara w kolorze "Rosso Mars", a położona będzie na spodniej części deski rozdzielczej, w centralnej części foteli, na siedziskach i oparciach. Będzie stanowić dopełnienie dla czerni i wszechobecnych włókien węglowych. Części metalowe pokryte będą ciemną, chromowaną powłoką.

Silnik współpracować ma z 6-biegową, sekwencyjną przekładnią. Napęd Lamborghini przekazywany będzie na wszystkie koła.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska