Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Elektryczne Renault z wynajmem baterii



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-06-19

Elektryczne Renault z wynajmem baterii

Elektryczne Renault z wynajmem baterii

Producenci od lat próbują sprzedać nam elektryczne samochody. Do tej pory główną przeszkodą w ich zakupie była wysoka cena. Problem ten może rozwiązać system, w którym kupujemy tylko auto, a baterie wynajmujemy.

Najdroższym elementem elektrycznego samochodu są ogniwa paliwowe, zwane też potocznie bateriami. To koszty ich wyprodukowania sprawiają, że mikroskopijne auto miejskie zasilane elektrycznością potrafi kosztować 160 tys. zł, czyli tyle ile nieźle wyposażone auto klasy średniej. Do tej pory niewiele dało się na to poradzić. Najnowszym pomysł producentów jest taki, że kupować będziemy tylko samo auto, a baterie będziemy wynajmować bądź też leasingować, co powinno mocno obniżyć cenę. Oprócz tego na producenta przerzucona zostanie odpowiedzialność za sprawność ogniw i co za tym idzie to on będzie musiał ponieść koszt ich ewentualnej wymiany. To zaś przekłada się na mniejszą utratę wartości elektrycznego auta i sprawia, że w przyszłości może się udać je sprzedać. Pierwszą firmą, która wprowadza opcję wynajmu na polskim rynku jest Renault. Od września w sprzedaży/wynajmie powinny pojawić się elektryczne Fluence Z.E. i Kangoo Z.E, a więc osobowa limuzyna i przeznaczony do ciężkiej pracy dostawczak. Według producenta Fluence ma zasięg 185 km, zaś jego ładowanie z sieci domowej zajmuje od 10 do 12 godzin (w stacji szybkiego ładowania od 6 do 9 godzin). Koszt zakupu tego modelu bez akumulatorów to 109.990 zł do tego dochodzi miesięczna opłata abonamentowa, której wysokość nie została jeszcze ustalona. Drugi z dostępnych modeli Kangoo może poszczycić się zasięgiem rzędu 160 km. Cena zwykłej 2-osobowej wersji to 98.280 zł plus 430 zł miesięcznego abonamentu (pod warunkiem, że nie przekroczymy 10 tys. km rocznego przebiegu). Za podstawową wersję Maxi zapłacimy 105.550 zł plus 430 zł co miesiąc.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska