Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Fabryczny gaz w Insigni



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-07-23

Fabryczny gaz w Insigni

Fabryczny gaz w Insigni

Opel Insignia jest teraz dostępny z turbodoładowanym silnikiem 1.4 ecoFLEX przystosowanym do eksploatacji na skroplonym propanie-butanie (LPG). Fabryczną instalację gazową można zamówić do każdej wersji nadwoziowej Opla.

Oznacza to, że Insignią na gazie pojedziemy zarówno w wersji sedan, liftback a także kombi Sports Tourer. Nowa Insignia LPG ecoFLEX rozwija moc 103 kW/140 KM, zużywając wedle producenta zaledwie 7,6 litra gazu na 100 km (emisja CO2: 124 g/km) i jest oferowana w cenie od 100 550 PLN. W porównaniu z sedanem wyposażonym w silnik benzynowy 1.4 (5,7 l/100 km) zatankowanie czterodrzwiowej Insigni z instalacją LPG jest o prawie 40 procent tańsze. Na potrzeby wersji zasilanej gazem inżynierowie Opla wzmocnili zawory i gniazda zaworowe oraz zoptymalizowali moduł sterowania silnikiem. Wszystkie wersje nadwoziowe z instalacją LPG są wyposażone w sześciobiegowe przekładnie manualne. Zbiornik gazu o użytecznej pojemności 42 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego, co nie spowodowało zmniejszenia bagażnika i nie obniżyło funkcjonalności Insigni. Zasięg samochodu na paliwie gazowym wynosi 500 kilometrów, ale po zatankowaniu benzyny rośnie on do 1700 kilometrów (dotyczy wersji sedan i hatchback). Zawór umożliwiający tankowanie LPG znajduje się tuż obok tradycyjnego wlewu paliwa. Opel dołącza do wyposażenia zestaw końcówek do dyszy dystrybutora umożliwiających bezproblemowe tankowanie gazu w całej Europie.
Już wcześniej klienci mieli do wyboru kilka Opli z instalacją LPG: Corsę (trzy- i pięciodrzwiową), Merivę i Astrę (pięciodrzwiową i kombi). Firma rozszerzyła ofertę modeli z fabryczną instalacją gazową o Insignię w trzech wersjach nadwoziowych. Fabryczna instalacja LPG ma szereg zalet w porównaniu z instalacją montowaną w już eksploatowanym pojeździe. W każdym z wymienionych modeli priorytetowo potraktowano bezpieczeństwo. Testy zderzeniowe Opla przewidują na przykład sprawdzenie podatności na uszkodzenia zbiornika gazu oraz innych podzespołów ukrytych w strefach odpornych na skutki kolizji i doskonale zintegrowanych z bezpieczną konstrukcją pojazdu.
W Insigni zbiornik gazu jest umieszczony we wnęce koła zapasowego. Dzięki temu bagażnik pozostał przestronny i nic nie ogranicza jego funkcjonalności.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska