Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Innowacyjna Zafira



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-04-16

Innowacyjna Zafira

Innowacyjna Zafira

Najnowsza Zafira chce powtórzyć sukces Insignii i w segmencie minivanów zająć czołowe miejsce. Od poprzednika odróżnimy ją po przydomku "Tourer" - starszy model będzie jeszcze bowiem przez pewien czas oferowany w niższej cenie.

To było pierwsze tej wielkości auto w segmencie I, które dzięki rozkładanym fotelom w 3. rzędzie mogło zabrać na pokład do 7 osób. Zdaniem Tomasza Chudzika, dyrektora marketingu General Motors Poland, nowa Zafira ma szanse zająć pierwsze miejsce w segmencie. Celuje w najlepsze minivany jak Ford Grand C-MAX, Mazda 5 czy VW Touran. Ma nad nimi przewagę w kilku dziedzinach, głównie w liczbie innowacyjnych rozwiązań i przestronności kabiny.

Czym jeszcze się wyróżnia? Niezaprzeczalnym atutem jest uroda tego samochodu. Odważny przód, w którym reflektory wcinają się w błotniki i tworzą jedną całość ze światłami  przeciwmgielnymi, dużo chromu oraz ogromna szyba przednia tworzą klimat znany z Insignii.

Minivany to pojazdy pojemne i wygodne, przeznaczone do dalszych podróży. Drugi rząd siedzeń w Zafirze zapewnia miejsce trzem lub – jeśli zależy nam na komforcie - dwóm osobom. W drugim przypadku skrajne fotele przesuwają się po skosie do tyłu, a fotel środkowy zamienia w szeroki podłokietnik. Fotele w 3. rzędzie oferują znacznie więcej niż może się wydawać, Zafira Tourer jest pierwszym tej wielkości minivanem, którym – nie tylko w teorii, ale też w praktyce - może podróżować siódemka pasażerów. Bagażnik urósł do pojemności 710 litrów.

Wnętrze auta zaprojektowano z pomysłem, a wysoką jakość wykonania widać gołym okiem. Pozycja za kierownicą wzorowa, drążek zmiany biegów sam wpada w rękę. Twarde i „zdrowe” fotele świetnie trzymają  plecy. Design deski rozdzielczej przypomina ten z Insignii, dużo na niej przycisków, na szczęście logicznie pogrupowanych.

Do minivana przeniesiono sporo techniki z aut z „wyższej półki”. Dzięki czujnikom radarowym i kamerom widzi wszystko, co wokół niego się dzieje. Gdy za bardzo zbliżymy się do poprzedzającego pojazdu, ostrzeże nas sygnałem. Kolejny system podpowie, czy możemy zmienić pas ruchu nie zajeżdżając w tym czasie komuś drogi. Jeszcze inny przeczyta znaki drogowe, zmieni światła z drogowych na mijania czy dostosuje prędkość do warunków jazdy (adaptacyjny tempomat).

Do Zafiry Tourer producent proponuje turbodiesla 2.0 CDTI (110, 130 lub 165 KM) lub silnik benzynowy 1.4 Turbo (120 lub 140 KM). Nasz samochód napędzała najsilniejsza jednostka wysokoprężna współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną. Przy prędkości 140 km/h w ogóle nie było słychać jej w kabinie, trudno określić, czy pracował diesel czy benzyna. Przyzwoite 380 niutonometrów  robi swoje, a ważąca prawie 1800 kg Zafira zdecydowanie reaguje na pedał gazu. W mieście też nie jest ospała, 9,8 sekundy do setki to dobry wynik. Według producenta, auto wyposażone w system start/stop spala średnio 5,2 litra ON na 100 km.

Samochód ten posiada wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych i zdecydowanie skierowany jest do bardziej wymagającego klienta. Minivan oferowany jest w dwóch  poziomach wyposażenia: Enjoy (5-miejscowy) i Cosmo (7-miejscowy). Z pierwszych zamówień w Polsce wynika, iż klienci wybierają wersję lepiej wyposażoną, z dieslem 165-konnym, której cena znacząco przekracza 100 tysięcy złotych.


Janusz Steinbarth

  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska