Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Innowacyjny, efektywny i bezpieczny



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-11-04

Innowacyjny, efektywny i bezpieczny

Innowacyjny, efektywny i bezpieczny

W połowie listopada pojawi się na rynku, najpierw w Niemczech, tydzień później na kolejnych rynkach europejskich nowy VW Passat.

Wszystko w tym samochodzie jest nowe. Jego stylistyka, technologie, silniki i jego możliwości. Masa własna Passata zmniejszyła się nawet o 85 kg, a wartości zużycia paliwa o 20 procent. Po raz pierwszy Passat będzie dostępny również z napędem hybrydowym plug-in, jako Passat GTE.

Passatem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja tego światowego bestsellera. Wraz ze wszystkimi modelami pochodnymi, wyprodukowany został już w prawie 22 milionach egzemplarzy. Tylko w 2013 roku na model z tej serii zdecydowało się ponad 1,1 mln klientów.

Nowy Passat powstał na bazie modułowej platformy podłogowej MQB, która pozwoliła na wprowadzenie znacznie bardziej dynamicznych proporcji (m.in. niższe nadwozie, większy rozstaw osi, większe koła), a jednocześnie poprawiła możliwości rozmieszczenia poszczególnych podzespołów. Zachowując wszystkie funkcjonalne zalety, Passat wyraźnie zyskał na charakterze, ekskluzywności i dynamice. Dzięki nowym diodowym reflektorom (seryjne od wersji Highline - tylko 240 KM TDI) i seryjnym we wszystkich wersjach diodowym światłom tylnym, Passat nawet w nocy wygląda wyjątkowo. Nowy Volkswagen Passat, zarówno jako wersja Limousine jak i Variant, jest modelem nawiązującym do kolejnej, wyższej klasy samochodów. Najpopularniejszy europejski samochód firmowy znalazł swoje miejsce między środkową a górną klasą średnią, między segmentem B i C.

Nowe systemy wspomagające, Infotainment i systemy poprawiające komfort czynią indywidualną mobilność bardziej ekologiczną, połączoną w sieć, komunikującą się wzajemnie oraz jeszcze bezpieczniejszą. Oprócz Active Info Display i wyświetlacza Head-up - także takie systemy, jak wykorzystujący odpowiednie aplikacje Rear Seat Entertainment na tablet, Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych oraz trzy światowe nowości: Emergency Assist (zatrzymanie samochodu w przypadku zasłabnięcia kierowcy), Trailer Assist (wspomaganie manewrowania z przyczepą) i asystent jazdy w korkach.

Dla nowego Passata oferowanych będzie dziesięć silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem (benzynowe TSI i wysokoprężne TDI) o spektrum mocy od 88 kW/120 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie jednostki napędowe są nowością w Passacie. Zużycie paliwa i emisję CO2 udało się obniżyć nawet o 20 procent. Wszystkie wersje wyposażone są w systemy Start-Stop i tryb rekuperacji. Dla każdego silnika dostępna jest opcjonalnie, a dla najmocniejszych jednostek - seryjnie, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.

Po raz pierwszy Passat będzie dostępny z napędem hybrydowym plug-in (silnik benzynowy TSI o mocy 115 kW plus silnik elektryczny 85 kW oraz ładowana zewnętrznie bateria) jako Passat GTE. Z mocą systemową 160 kW/218 KM jest to aktualnie najmocniejsza hybryda plug-in Volkswagena. Passat GTE będzie mógł pokonać maksymalnie 50 km tylko na prąd, nie emitując szkodliwych substancji.

Oferta silników benzynowych rozpoczyna się od jednostki o mocy 92 kW/125 KM. Kolejnym silnikiem jest czterocylindrowy TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 110 kW/150 KM z funkcją aktywnego odłączania cylindrów (ACT). Zużywa on 4,9 l/100 km (emisja CO2 115 g/km), czyli o 1,3 litra (20%) na 100 km mniej, niż porównywalna wersja poprzednika. Pozostałe stopnie mocy to: 132 kW/180 KM, 162 kW/220 KM i 206 kW/280 KM. Silnik TSI hybrydy plug-in rozwija moc 115 kW/156 KM. W modelach o mocy 220 KM, 280 KM i Passacie GTE montowana jest seryjnie przekładnia dwusprzęgłowa DSG

Niezwykle interesujący pod względem techniki jest najmocniejszy czterocylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TDI), jaki kiedykolwiek był oferowany przez Volkswagena: nowy 2,0-litrowy silnik bi-turbo o mocy 176 kW/240 KM, zużywający zaledwie 5,3 l/100 km (emisja CO2: 139 g/km). Passat Limousine z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 240 km/h, Variant - 238 km/h. Ze względu na wysoki maksymalny moment obrotowy 500 Nm, Passat 240 KM będzie wyposażony seryjnie w napęd na wszystkie koła 4MOTION i nową, 7-biegową DSG.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje trzy jednostki 2.0 TDI: o mocy 110 kW/150 KM, zużywającą tylko 4,1 l paliwa na100 km (emisja CO2: 108 g/km), 140 kW/190 KM oraz najmocniejszy silnik TDI (176 kW/240 KM). Dostępny są jest także silnik 1.6 TDI o mocy 88 kW/120 KM. W 2015 roku do oferty dołączy jeszcze oszczędniejszy model - Passat TDI BlueMotion z silnikiem 88 kW/120 KM.

Volkswagen będzie oferował nowego Passata, podobnie jak poprzednika, w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline.

Wersja najbogatsza - Passat Highline, oprócz klasycznych elementów, jak tapicerka ze skóry i Alcantary, posiada także seryjne światła przeciwmgielne, podgrzewane fotele przednie, komputer pokładowy MFA Premium, tempomat z automatyczną regulacją prędkości ACC i systemem Front Assist, 17 calowe obręcze ze stopów metali lekkich London.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska