Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Jeep Cherokee: innowacje i wolność



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-04-20

Jeep Cherokee: innowacje i wolność

Jeep Cherokee: innowacje i wolność

Jeep Cherokee, SUV marki Jeep klasy średniej, ewoluował w całkowicie nowy pojazd stanowiący doskonały wyraz podstawowych wartości marki: swobody, autentyczności, przygody i pasji.

Jeep Cherokee, który trafił do sprzedaży w roku 1984, trzy dekady temu, dał początek kategorii SUV-ów średniej wielkości. Całkiem nowy kompaktowy SUV marki Jeep, pierwszy pojazd tego typu i wielkości, odniósł tak wielki sukces, że szybko na rynku pojawiło się kilka konkurencyjnych samochodów. Najważniejszą cechą Jeepa Cherokee z roku 1984 było całkowicie nowe samonośne nadwozie, nadające pojazdowi doskonałą sztywność, obniżając wagę i zmniejszając zużycie paliwa.

Jeep Cherokee nowej generacji to całkowicie świeże spojrzenie na kategorię stworzoną przez Jeepa przed 30 laty; do jego cech charakterystycznych należy atletyczna, lecz elegancka stylistyka, pierwsza w segmencie SUV średniej wielkości dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, udoskonalone własności jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, doskonała sprawność napędu Jeep 4×4, kunsztowne wykończenie wnętrza, szereg innowacyjnych technologii, większa efektywność, bogaty zestaw wyposażenia łączności i rozrywki, komfort oraz „pięciogwiazdkowy" poziom bezpieczeństwa uhonorowany tytułem najbezpieczniejszego SUV-a roku 2013 w swojej kategorii, przyznanym przez Euro NCAP.

Dzięki eleganckiej i atletycznej linii nadwozia nowy Jeep Cherokee pozostaje wierny tradycji marki, wprowadzając ją zarazem w nową erę dzięki nowoczesnej stylistyce, która zdradza charakter stuprocentowego Jeepa.

Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4×2, jak i 4×4, aby zapewnić wzorcowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. Nowy średniej wielkości SUV oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4×4 do wyboru: Jeep® Active Drive I, Jeep® Active Drive II oraz Jeep® Active Drive Lock. System Jeep® Active Drive I posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Jeep® Active Drive II posiada dwubiegowy moduł transferu mocy PTU, pozwalający na kontrolę rozdziału momentu obrotowego, oraz reduktor terenowy. Układ Jeep® Active Drive Lock, dostępny tylko w modelach z silnikami benzynowymi, łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy.

Jest to również pierwszy SUV średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej, umożliwiającym ograniczenie tarcia i zmniejszenie strat energii, (gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna) oraz obniżenie zużycia paliwa. Funkcja odłączenia napędu tylnej osi pozwala na płynne przełączanie między napędem 4×2 a 4×4, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym bez ingerencji kierowcy.

Nowa oferta pojazdów Jeep Cherokee dostępna u dealerów w Europie w już kwietniu (w wersji wyposażenia Longitude, Limited oraz Trailhawk). W ofercie silników dostępny jest nowy dwulitrowy silnik wysokoprężny Multijet II z turbodoładowaniem oraz silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra. Efektywny turbodiesel jest dostępny w dwóch wersjach o mocy odpowiednio 170 lub 140 KM i momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika dostępna jest z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast wersja o mocy 140 KM oferowana jest w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W obu wersjach dwulitrowego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego zastosowano technologię „Start/Stop" umożliwiającą obniżenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2. W europejskiej gamie modelowej ofertę jednostek napędowych uzupełnia silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie obrotowym 315 Nm, z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Na rynkach Rosji oraz Bliskiego Wschodu oferowana będzie ponadto wersja modelowa Sport napędzana silnikiem Tigershark MultiAir L4 o pojemności 2,4 litra, połączonym z nową dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.


  • Currently 4.5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4.5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska