Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Kamień milowy



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-12-22

Kamień milowy

Kamień milowy

Firma Donkervoort Automobielen zaprezentowała nową generację otwartych, sportowych samochodów Donkervoort GTO.

Masa własna 700 kg, moc do 400 KM, moment obrotowy na poziomie 450 Nm. Wszystko to opakowane w zgrabną sylwetkę. Bez wątpienia mamy do czynienia z jednym z najszybszych samochodów sportowych na rynku europejskim.

GTO jest o rozmiar większy od swych poprzedników: zamkniętego GT i otwartego D8 270RS. Jest dłuższy od nich o 35 cm i o 15 cm szerszy. Auto posiada umieszczony wzdłużnie, potężny, pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI firmy Audi, dysponujący mocą 340 KM. Zdaniem konstruktorów, nowe GTO jest kamieniem milowym w liczącej 34 lata firmie. Z tego powodu numery podwozia nowego modelu znów zaczynają się od zera.

Silnik TFSI w sportowym GTO jest lżejszy o 30 kg od stosowanego seryjnie w Audi. Oszczędność wagi uzyskano rekonstruując kilka jego elementów m.in. kolektor dolotowy. Deska rozdzielcza wyposażona została w specjalny przełącznik, którego załączenie gwałtownie zwiększa moc silnika z 340 do 400 KM. Samochód ma jeszcze jedną nowinkę techniczną. To pierwsze GTO posiadające kontrolę trakcji, wykorzystywaną jak przystało na sportowych kierowców tylko na mokrej drodze.

Nowinki techniczne nowego GTO na tym się nie kończą. Rurowa, stalowa rama została połączona z panelami z włókna węglowego za pomocą kleju. Uzyskano w ten sposób wysoką sztywność konstrukcji oraz jej niską wagę. Drzwi samochodu wykonane są z jednego kawałka kompozytów węglowych o ogromnej wytrzymałości. Przy masie równej 980 gr wytrzymają nacisk boczny 1500 kg. Zaaplikowane w drzwiach zamki posiadają aluminiowe pokrywy - to technologie zaczerpnięte z lotnictwa i amerykańskiego przemysłu rakietowego.

Produkcja GTO rozpocznie się już w 2012 roku, pierwsze auta dotrą do klientów latem. Pojawienie się regularnej wersji na europejskich drogach przewidywane jest na 2013 rok. Jej cena wahać się będzie od 100 tys. do 150 tys. euro.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska