Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Kandydat na lidera



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-10-21

Kandydat na lidera

Kandydat na lidera

Jest wprost stworzony do poruszania się po mieście. Mało pali, łatwo się nim parkuje i jest najlepiej wykonanym autem w segmencie A.

Ten zupełnie nowy model Volkswagena o długości zaledwie 3,54 metra mieści cztery dorosłe osoby. Mały zwis przedni i tylny oraz znaczny, 2,42-metrowy rozstaw osi, pozwoliły na stworzenie maksymalnie dużej kabiny. Idealną formą dla niewielkiego samochodu pod względem wykorzystania przestrzeni jest bryła zbliżona do prostopadłościanu. Jednak taka forma stylizacyjna nie każdemu się podoba. W najnowszym modelu up! Walterowi de Silva, głównemu projektantowi koncernu, udało się przemienić nudną "kostkę" w ciekawe stylizacyjnie nadwozie.

Jeszcze bardziej zaskakujące jest wnętrze samochodu, nie tylko pod względem wspomnianej wielkości, ale również oryginalnego designu. Przeplatają się tu elementy nowoczesne z nostalgicznymi, nawiązującymi do lat 60-tych. Lakierowany front deski rozdzielczej czy malowane fragmenty drzwi, nawiązują do "tamtych" lat. Na tej samej desce rozdzielczej umieszczono zdejmowany ekran LCD, na którym wyświetlane są informacje z systemu nawigacyjnego, telefonicznego, informacyjnego i muzycznego. To wspólne dzieło Volkswagena i firmy Navigon, znanego producenta nawigacji. Z jednej strony możemy sterować nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, z drugiej strony na tym samym ekranie wyświetlane są informacje pochodzące z komputera pokładowego.

Bagażnik o pojemności ponad 250 litrów to powyżej średniej w tej klasie samochodów. Jeśli złożymy tylną kanapę (jest dzielona w proporcji 40/60), przestrzeń ta rośnie do 950 litrów.

Za dopłatą w VW up! otrzymamy system automatycznego, awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się on samoczynnie przy prędkości poniżej 30 km/h i wykorzystując czujnik laserowy zapobiega ewentualnej kolizji. W segmencie A Volkswagen up! jest pierwszym na świecie samochodem, oferowanym z funkcją awaryjnego hamowania w ruchu miejskim. To niezwykle przydatne rozwiązanie, szczególnie podczas jazdy w korkach, gdzie koncentracja kierowcy znudzonego wolną jazdą jest często niższa.

W miejskim Volkswagenie debiutuje trzycylindrowy, jednolitrowy silnik benzynowy o mocy 60 lub 75 KM. Według producenta, średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system start-stop) wynosi dla wersji słabszej 4,2 l/100 km, dla mocniejszej 4,3 l/100 km. Oba silniki emitują poniżej 100 g CO2/km. Auto przyspiesza do setki odpowiednio w ciągu 13,2 i 14,4 sekundy oraz osiąga maksymalną prędkość 160-173 km/h (w zależności od wersji). Zaskakująca jest praca tej jednostki. Mimo że, ma tylko trzy cylindry pracuje równo (zrezygnowano nawet z wałka wyrównoważającego) i cicho (także przy wyższej prędkości 120-140 km/h). W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem CNG, planowany jest także czysty napęd elektryczny.

Miejski up! jest produkowany na Słowacji. W Polsce pojawi się na przełomie lutego i marca przyszłego roku. Nieoficjalnie mówi się, że jego cena zaczynać się będzie od około 35 tys. zł. Jeśli to się sprawdzi, konkurentom (m.in. Fiat 500, Ford Ka, Suzuki Alto, Toyota Aygo) przybędzie naprawdę groźny rywal.


Janusz Steinbarth

  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska