Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / MINI JCW Paceman



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-01-06

MINI JCW Paceman

MINI JCW Paceman

W styczniu 2013 roku zaplanowano światową premierę MINI John Cooper Works Paceman, podczas salonu samochodowego w Detroit. Pojazd ma się pojawić w salonach dilerskich w już marcu.

Pod maską MINI John Cooper Works Paceman pracuje dynamiczna, wysokoobrotowa jednostka napędowa. Standardowo turbodoładowany silnik współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, ale za dopłatą pojazd można wyposażyć w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów.

Niezależnie od przekładni, MINI John Cooper Works Paceman rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Jednak mimo takich osiągów silnik zadowala się wzorcowo niską w swojej klasie ilością paliwa. W cyklu testowym EU MINI John Cooper Works Paceman potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów.

Unikatowy charakter MINI John Cooper Works Paceman podkreślają dedykowane elementy takie jak dostępny w standardzie pakiet aerodynamiczny, 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, sportowy układ wydechowy z chromowanymi końcówkami oraz nakładki progowe z logo John Cooper Works. Poza klasycznym czarno-białym pakietem, pojazd można również zamówić w ekskluzywnej wersji Chili Red z kontrastującą kolorystyką dachu i lusterek bocznych. Ponadto nabywca może usportowić wnętrze pojazdu przy pomocy dedykowanych elementów dekoracyjnych, wybierając pakiet stylizacyjny Chili Red.

Sercem MINI John Cooper Works Paceman jest 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1598 cm3, która łączy technologie sportów motorowych z najnowszymi rozwiązaniami napędowymi opracowanymi przez ekspertów BMW Group. Mowa tu między innymi o wzmocnionej konstrukcji tłoków, wale napędowym o obniżonej masie własnej, aluminiowym bloku cylindrów oraz oprawach łożysk, a także zmodyfikowanym układzie chłodzenia, układzie dolotowym oraz wylotowym.

Jednostka napędowa MINI John Cooper Works Paceman generuje do 160 kW/218 KM mocy przy 6000 obr./min. Maksymalne 280 Nm momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 1900 do 5000 obr./min, a za sprawą funkcji overboost wartość ta może chwilowo wzrastać do 300 niutonometrów w zakresie od 2100 do 4500 obr./min.

Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony jest w napęd na cztery koła, który przekazuje moc generowaną przez umieszczony z przodu i montowany poprzecznie silnik na koła obu osi.

Ponadto MINI John Cooper Works Paceman już w wersji bazowej wyposażony będzie w przycisk „Sport”, który zapewnia jeszcze szybszą reakcję na zmianę położenia pedału przyśpieszenia, bardziej rasowe brzmienie silnika oraz ograniczenie siły wspomagania kierownicy. W modelach z przekładnią automatyczną naciśnięcie przycisku „Sport” zwiększa dynamikę zmiany przełożeń.

Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażone będzie w 18-calowe felgi aluminiowe Twin Spoke Black Burnished o polerowanym froncie ramienia i czarnej obręczy. Nowy model można zamówić też z ekskluzywnymi, 19-calowymi felgami Cross-Spoke Crusher ze stopu metali lekkich.

Nabywca może zamówić pojazd w jednym z dziewięciu odcieni nadwozia, m.in. z lakierem Chili Red, który zarezerwowano włącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w niepowtarzalnym pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska