Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Muskularny kabriolet Opla



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-03-22

Muskularny kabriolet Opla

Muskularny kabriolet Opla

Cascada - nowy kabriolet Opla na każdą porę roku, dostępny w sprzedaży od kwietnia - to stylowy, czteroosobowy samochód o eleganckiej, wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem.

Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości kabrioletem wyróżniającym się nie tylko wielkością (dł. 4696 mm, szer. z lusterkami 2020 mm), lecz także atrakcyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bogactwem funkcji.

Dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut i układowi tłumienia drgań FlexRide Opel Cascada gwarantuje ostrą, dynamiczną jazdę.

Zaletą Cascady jest bogate wyposażenie standardowe. Zamówienia można składać już teraz. Ceny zaczynają się w Polsce od 111 400 złotych za model COSMO. Podczas prezentacji najnowszej propozycji w ofercie Opla dr Thomas Sedran, członek Zarządu firmy odpowiedzialny za operacje, rozwój działalności i relacje korporacyjne, powiedział: - Cascada to ostatni etap naszej aktualnej ofensywy produktowej. Wzbogacamy ofertę firmy i dzięki takim modelom, jak elektryczna Ampera, kompaktowy SUV Mokka, modny miejski ADAM oraz ten elegancki kabriolet średniej wielkości, rozszerzamy działalność na zupełnie nowe segmenty. Z wielką dumą wkraczamy do segmentu średnich kabrioletów, w którym do tej pory dominowały drogie samochody ekskluzywnych producentów. Wraz z modelem Cascada Opel oferuje miłośnikom jazdy na świeżym powietrzu wszystkie funkcje i największe zalety typowe dla kabrioletu średniej wielkości dostępne w przystępnej cenie.

Opel, po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów z serii Kadett i Astra, powraca do dawnej tradycji prestiżowych, rzadkich, czteroosobowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem charakterystycznych dla lat 50. i 60. Cascada nawiązuje do tej epoki w zdecydowanie nowoczesny i świeży sposób, oferując najlepsze osiągnięcia współczesnej technologii.

Poprzez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty typowe dla pojazdów Opla stylistyka Cascady nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji "krążowników szos" z epoki ich świetności. Gustownie ukształtowana, celowo wyrzeźbiona pokrywa silnika przechodzi w masywną maskownicę ozdobioną wyrazistymi chromowanymi detalami. Obudowy reflektorów przeciwmgłowych przypominają odwrócone płetwy rekina, a efekt ten dodatkowo podkreślają chromowane wstawki. W światłach do jazdy dziennej w reflektorach oraz w światłach tylnych zastosowano technologię LED. Z tyłu rozproszono trójwymiarowe, jednorodne moduły LED, dzięki czemu zapewniają one mocne, wyraźne oświetlenie typowe dla samochodów klasy premium.

W specjalnie ukształtowanej kabinie Cascady uwagę zwracają charakterystyczne sportowe elementy podkreślone przez przemyślane, ręcznie wykonane detale. Tablica rozdzielcza w kształcie skrzydła płynnie przechodzi w konstrukcję drzwi, dynamicznie otaczając osoby siedzące z przodu. Wszystkie fotele cechują się starannym wykończeniem i są dostępne z kilkoma rodzajami tkanin i skór.

Cascadę wyposażono w funkcje do tej pory dostępne tylko w kabrioletach klasy luksusowej i klasy premium. Wśród nich należy wymienić elektryczne przedłużenia pasów bezpieczeństwa, w których zastosowano teleskopowe ramię zapewniające wygodne wsuwanie klamry przedniego pasa do zamka i łatwe odpinanie, oraz elektryczny układ Easy Entry znacznie ułatwiający dostęp do tylnych foteli i zapewniający pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi.

Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 280 litrów, a po jego zamknięciu zwiększa się nawet do 380 litrów. Dlatego Cascada zajmuje czołowe miejsce wśród kabrioletów w tej kategorii. Aby zwiększyć dostępną pojemność lub umożliwić przewożenie szczególnie długich ładunków (np. desek snowboardowych lub nart), auto wyposażono w układ FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50. Funkcja ta, niedostępna w kabrioletach ze sztywnym dachem, pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet 1818 mm.

Nowy Opel Cascada, zaliczany do aut średniej wielkości, wyróżnia się wyjątkowo dużym rozstawem osi, co poprawia jego właściwości jezdne i stabilność, a także zapewnia atrakcyjny wygląd. Rozstaw osi tego modelu wynosi aż 2695 mm, czyli zaledwie o 40 mm mniej niż w Oplu Insignia. Rozstaw kół przednich i tylnych to 1587 mm. Rozstaw kół przednich jest o 2 mm większy niż w przypadku Insigni.

W przedniej osi Cascady w standardzie wykorzystano najbardziej zaawansowaną technologię z układem zawieszenia HiPerStrut opracowanym na potrzeby modelu Insignia OPC. W rozwiązaniu tym rozdzielono funkcje amortyzatora i układu kierowniczego, co zapewnia optymalną trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, a także poprawia przyczepność oraz zmniejsza siłę pociągową odczuwaną na kole kierownicy podczas przyspieszania.

Opel Cascada wyposażono w zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem kierownicy zestrojonym z prędkością. Aby zapewnić lepsze wyczucie i precyzję prowadzenia, silnik elektryczny jest montowany na zębatce, a nie na podstawie kolumny kierownicy.

Ponadto Opel Cascada posiada zintegrowany system kontroli zawieszenia FlexRide umożliwiający ustawienie w trzech trybach: Standard, Tour (zwiększający wygodę) i Sport. Rozwiązanie to poprawia komfort, ułatwia prowadzenie i sprzyja bezpieczeństwu, ponieważ system automatycznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i do stylu jazdy, a także preferencji określonych przez kierowcę. Opel Cascada może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali.

Kabriolet Opel Cascada jest dostępny wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera jednostka benzynowa 1.4 Turbo. Jest ona połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych w funkcję overboost, to 220 Nm.

W momencie wprowadzenia na rynek wiodącą jednostką w ofercie silników Cascady jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Ta średniej wielkości jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do nowej generacji silników debiutujących w kabriolecie Opla. Będą one montowane także w innych autach średnich i kompaktowych. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się wyjątkowo płynnym przekazywaniem mocy i momentu obrotowego oraz oszczędnym zużyciem paliwa, co ma szczególne znaczenie w przypadku kabrioletu używanego do swobodnych przejażdżek. Silnik zapewnia moc 125 kW/170 KM w zakresie między 4 250 a 6 000 obr./min oraz moment obrotowy sięgający 280 Nm dzięki funkcji overboost. To najlepsza wartość momentu obrotowego dla jednostki 1.6 Turbo w tej kategorii mocy. Jest on dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się także idealną równowagą między osiągami (prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,6 sekundy) a oszczędnością paliwa (6,3 litra na 100 km, 148 g/km CO2).

W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa zawansowana jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki najnowocześniejszej technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,4 sekundy) z niezwykle oszczędnym zużyciem paliwa (zaledwie 5,2 litra na 100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów i układem Start/Stop.

W przypadku znanej, ekonomicznej jednostki 2.0 CDTI (121 kW/165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji overboost moment obrotowy silnika sięga 380 Nm.

Cascada to pierwszy model w ofercie Opla wyposażony w 6-biegowe skrzynie nowej generacji charakteryzujące się niskim tarciem. Funkcja Active Select umożliwia ręczne zmienianie przełożeń, co z pewnością spodoba się wielbicielom dynamicznej, sportowej jazdy.

Projekt Cascady opracowano w Niemczech, a model ten jest produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym Opla w Gliwicach.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska