Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Najmłodszy z rodziny "Q"



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-10-24

Najmłodszy z rodziny "Q"

Najmłodszy z rodziny

Audi Q3 idealnie wpisuje się w miejską przestrzeń. Z długością 4,4 metra i zaawansowaną techniką spełnia oczekiwania bardziej wymagających "mieszczuchów".

Stylizacja najnowszego Audi Q3 jest typowa dla tej marki. Jedyna w swoim rodzaju linia coupe, podkreśla sportowy charakter tego SUV-a i jest bliźniaczo podobna do większego modelu Q5. Mierzące 4,39 metra długości i posiadające 2,6-metrowy rozstaw osi rekreacyjno-terenowe auto w segmencie premium ma dwóch konkurentów: BMW X1 i Range Rovera Evoque. Płasko nachylona tylna szyba i nowoczesne oświetlenie (ksenony i LED) podkreślają sportowy charakter auta. Dzięki lekkiej konstrukcji Audi Q3 w podstawowej wersji waży zaledwie półtorej tony. Maska oraz tylna pokrywa są wykonane z aluminium, a do usztywnienia kabiny pasażerskiej użyto stali o wysokiej wytrzymałości. Niski współczynnik oporu powietrza Cx = 0,32, na który wpływ ma nie tylko opadający ku tyłowi dach, ale również zakryte od spodu plastikowymi panelami podwozie, przyczynił się do obniżenia konsumpcji paliwa.

Wnętrze modelu Q3 jest typowe dla tej niemieckiej firmy, przede wszystkim nadzwyczaj dobrze wykończone. Tutaj prestiżowa marka nie oszczędza na plastikach i materiałach obiciowych, nawet jeśli jest to tańszy kompaktowy SUV. Producent oferuje różne materiały i opcje kolorystyczne (np. 8 aplikacji wnętrza). Standardowo montowane są 16-calowe felgi aluminiowe, ale za dopłatą otrzymamy ciekawsze i większe 17- lub 18-calowe.

Bagażnik w tym aucie ma pojemność 460 litrów (dokładnie o 40 więcej niż w X1 i Evoque), po rozłożeniu tylnej kanapy 1365 litrów i jest idealny dla osób aktywnie spędzających wolny czas. Na życzenie można wzbogacić wyposażenie standardowe o opcje, które pochodzą bezpośrednio z droższych modeli firmy. Należą do nich na przykład reflektory ksenonowe plus z technologią adaptive light, doskonale doświetlające drogę na zakrętach czy ulepszony asystent parkowania, ostrzegający kierowcę także przed bocznymi przeszkodami.

Producent proponuje też rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy Infotainment. Składa się on z nawigacji z twardym dyskiem MMI Navigation plus oraz zestawu audio firmy Bose, telefonem pokładowym z Bluetoothem i hotspotem Wi-Fi, dzięki czemu na pokładzie mamy Internet.

Do kompaktowego SUV-a firma oferuje dwa silniki diesla i dwa benzynowe: 2.0 TDI/140 KM i 2.0 TDI/177 KM oraz 2.0 TFSI/170 KM i 2.0 TFSI/211 KM. Wszystkie jednostki napędowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, system rekuperacji oraz układ start-stop. Najmocniejsze wersje jednostki benzynowej i wysokoprężnej współpracują z napędem na wszystkie koła (quattro) i z 7-stopniową przekładnią preselekcyjną S-tronic, która umożliwia błyskawiczną zmianę biegów. W przekładni tej zastosowano innowacyjne rozwiązanie: jeżeli kierowca wybierze tryb "efficiency" podczas fazy wybiegu, podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala toczyć się autu swobodnie, co zmniejsza zużycie paliwa. Najsłabsza wersja 2.0 TDI/140 KM ma skrzynię manualną i napęd na oś przednią.

W opcji jest także system Audi drive select, dzięki któremu kierowca może korzystając z czterech trybów pracy i dopasować działanie poszczególnych systemów do indywidualnego stylu jazdy i wpływać m.in. na zarządzanie silnikiem oraz regulację tłumienia amortyzatorów.

Ceny Audi Q3 zaczynają się od 123,5 tys. zł (2.0 TDI/140 KM, napęd na przednią oś, skrzynia 6-biegowa manualna). Przy luksusowo wykończonym i dobrze wyposażonym, ale drogim Evoque (ponad 200 tys. zł) cena ta wydaje się atrakcyjna. Wygląda na to, że głównym konkurentem nowego Audi będzie więc BMW X1 (od 117,3 tys. zł).


Janusz Steinbarth

  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska