Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Najmocniejsza Astra z Polski



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-06-27

Najmocniejsza Astra z Polski

Najmocniejsza Astra z Polski

Nie dość, że tak mocnej Astry jeszcze nigdy nie było, to jeszcze najnowsze dziecko Opla ze znaczkiem OPC produkowane jest w polskich zakładach w Gliwicach. A jaka jest nowa Astra - bardzo szybka i bardzo mocna.

Do tej pory uważano, że w aucie przednionapędowym maksymalną mocą jest 250 KM. Pierwszy wyłom nastąpił ze strony Forda, który z pięciocylindrowej jednostki Volvo wykrzesał przeszło 300 i umieścił je w nieprodukowanym już Focusie RS. Od tej pory nic już nie jest takie same. Poprzednia Astra OPC miała "skromne" 240 KM, a najnowsza, która właśnie debiutuje na rynku dysponuje aż 280 końmi. Sporo zważywszy na fakt, że powstała na bazie ładnego trzydrzwiowego coupe GTC wersja OPC to w dalszym ciągu relatywnie niewielki kompakt. Astra ma także 400 Nm, co w połączeniu z rekordową mocą sprawia, że ma ona świetne osiągi. Pierwsza setka wedle producenta osiągana jest po 6 sekundach, a prędkość maksymalna auta to imponujące 250 km/h. Nie ma się czemu dziwić, bo ten sam czterocylindrowy turbodoładowany silnik jest w większej Insigii OPC. Oczywiście w Astrze został on nieco przeprojektowany (stąd m. in. nieco mniejsza moc), ale i tak osiągi pojazdu robią wrażenie, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę, że to "ośka". Oczywiście żeby takie, całkiem niezłe, stadko przenieść na asfalt wykorzystano zaawansowane zawieszenie i specjalnie opracowaną mechaniczną szperę. Jak w poprzedniku Astra ma także aktywne zawieszenie FlexRide. Opel zadbał też o wytrzymałość - Astrę OPC badano między innymi na północnej pętli niemieckiego toru Nurburgring. Samochód ten pokonał na nim bezawaryjnie 10 tys. km, co wedle producenta odpowiada 180 tys. km normalnej jazdy. W ogóle nas to nie dziwi, w końcu znanym możliwości naszych zakładów produkcyjnych. Warto zwrócić uwagę także na spalanie pojazdu - wedle producenta ma ono wynosić średnio tylko 8,1 litra benzyny na 100 km, co jest niezłym wynikiem, szczególnie jeśli zdamy sobie sprawę, że słabszy poprzednik spalał średnio 9,2 l/100 km. Nie znamy jeszcze polskich cen Astry OPC, w Niemczech pojazd ten wyceniono na 34.250 euro.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska