Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Najmocniejszy Shooting Brake



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-08-28

Najmocniejszy Shooting Brake

Najmocniejszy Shooting Brake

Pełna nazwa tego modelu to Mercedes Benz CLS 63 AMG Shooting Brake i czyta się ją mniej więcej tyle ile ten samochód rozpędza się od zera do setki. Ale najnowsze AMG jest nie tylko szybkie, ale i oszczędne.

Gdy CLS 55 AMG debiutował w 2004 roku, był konkurencją samą dla siebie. Z biegiem lat stał się inspiracją dla wielu innych aut, podobnie jak jego następcy - zasilany 6,3-litrowym silnikiem V8 CLS 63 AMG z 2006 roku oraz CLS 63 AMG z 5,5-litrowym motorem V8 biturbo, zaprezentowany w 2011 roku. Nowy CLS 63 AMG Shooting Brake po raz kolejny wyjeżdża z utartych schematów.
Widlasta "ósemka" AMG wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, podwójne turbodoładowanie, chłodzenie wodno-powietrzne, system zarządzania alternatorem i funkcję start/stop. Z pojemności 5,5 litra generuje moc 386 kW (525 KM) i maksymalny moment obrotowy 700 Nm. W limitowanej wersji "Edition 1" wartości te szybują do, odpowiednio, 410 kW (557 KM) oraz 800 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa jedynie 4,4 s (4,3 s dla "Edition 1"), a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Wytrawne osiągi nie przeszkodziły inżynierom AMG w ograniczeniu zużycia paliwa. CLS 63 AMG potrzebuje średnio 10,1 l/100 km (NEDC), co odpowiada emisji CO2 na poziomie 235 g/km. Za elektryzującą ścieżkę dźwiękową silnika AMG odpowiada sportowy układ wydechowy zakończony dwiema podwójnymi, chromowanymi końcówkami.
Cztery tryby jazdy oraz funkcje podwójnego wysprzęglania i RACE START - siedmiobiegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia skuteczną transmisję siły napędowej do tylnych kół. W trybie "Controlled Efficiency" (C) aktywna jest funkcja ECO start/stop, wyłączająca silnik podczas postoju. W trybach "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz "M" (Manual) reakcje na komendy prawej stopy są jeszcze szybsze i ostrzejsze, a zmianie biegów przy pełnym obciążeniu towarzyszą krótkie, precyzyjnie określone przerwy w działaniu układu zapłonowego i wtryskowego.
CLS 63 AMG Shooting Brake pozwala kierowcy delektować się każdym pokonanym kilometrem. Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL ze stalowymi kolumnami z przodu i układem pneumatycznym z tyłu oraz automatycznym systemem poziomowania nadwozia może pracować w jednym z trzech trybów tłumienia, dostosowującym charakterystykę amortyzatorów do warunków na drodze ("Comfort", "Sport" oraz "Sport plus"). Trzystopniowy układ ESP® z funkcją SPORT Handling umożliwia dobranie indywidualnego poziomu kontroli za naciśnięciem przycisku.
Osie AMG ze zoptymalizowaną elastokinematyką i zwiększonym negatywem kół zapewniają lepszą stabilność oraz wyższe prędkości na łukach. Dodatkowo, rozstaw przednich kół zwiększono o 56 mm. Elektromechaniczny układ kierowniczy AMG ma bardziej bezpośrednie przełożenie, a jego natura współgra z aktualnym trybem pracy zawieszenia. Elektryczna pompa wspomagania pozwala zmniejszyć apetyt - pracuje tylko podczas ruchu kierownicą.
Opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
Skuteczne wytracanie prędkości gwarantują wysokowydajne hamulce AMG z czterema wentylowanymi i perforowanymi tarczami o średnicy 360 mm. Koła przedniej osi uzbrojono w wyjątkowo odporne na zmęczenie, sprawdzone w motorsporcie tarcze kompozytowe. Jeszcze większą siłą hamowania (oraz niższą masę nieresorowaną) zapewnia opcjonalny układ ceramiczno-kompozytowy z większymi tarczami i specjalnymi zaciskami. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają grafitowe, lśniące obręcze AMG z oponami 255/35 R19 na przedniej i 285/30 R19 na tylnej osi.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska