Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowe BMW serii 1



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2015-01-24

Nowe BMW serii 1

Nowe BMW serii 1

Dalece zmodyfikowany przedni i tylny pas, wyrafinowana atmosfera premium we wnętrzu i zupełnie nowe rezerwy mocy pod maską - to wszystko elementy jeszcze bardziej ekspresyjnego, sportowego i wydajnego BMW serii 1.

Nowe BMW serii 1 w 3- i 5-drzwiowym nadwoziu wchodzą na rynek z całkowicie zmienioną paletą silnikową i dodatkowymi rozwiązaniami mającymi wesprzeć redukcję zużycia paliwa i emisję CO2 - dzięki czemu model ten ponownie zostanie liderem w historii technologii BMW EfficientDynamics.

Paleta silników nowego BMW serii 1 została odświeżona dzięki obecności najnowszej generacji jednostek benzynowych i dieslowskich o 3 i 4 cylindrach. Rozwijające imponujący moment obrotowy, a zarazem wysokoobrotowe silniki wyposażone w technologię BMW TwinPower Turbo łączą się z napędem na koła tylne - wciąż unikatowe rozwiązanie w klasie kompaktowej - by zapewnić kierowcom możliwie najbardziej intensywne doznania z prowadzenia auta. Jeszcze obfitsze wyposażenie seryjne, wyższa moc dla najmocniejszego silnika 6-cylindrowego napędzającego model M135i M Performance oraz ultranowoczesne innowacje z zakresu BMW ConnectedDrive również przydają nowego wigoru typowym cechom marki w tym modelu.

Zmodyfikowany design nadwozia i wnętrza bazuje na znajomych cechach stylistycznych BMW, podkreślających sportowe osiągi i charakter premium.

Nowoopracowane „nerki” grilla i większe wloty powietrza udanie eksponują potencjał dynamiczny samochodu w sposób typowy dla BMW - podobną rolę odgrywają lampy główne o zdecydowanie zmniejszonej wysokości. Są one standardowo wyposażone w światła dzienne LED, a opcjonalnie można je zamówić w wersji full-LED. Także tylne lampy kompletnie przemodelowano. Są teraz uformowane w typowy dla BMW kształt litery L i świecą dzięki modułom LED.

Natomiast we wnętrzu auta za współtworzenie atmosfery premium odpowiada przede wszystkim design górnej części konsoli środkowej z elementami sterowania radiem i klimatyzacją.

Automatyczna klimatyzacja, radio BMW Professional i kontroler BMW iDrive montowane w standardzie; nowe standardy specyfikacyjne.

Seryjne wyposażenie nowego BMW serii 1 obejmuje obecnie też automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, radio BMW Professional oraz kompletny system kontrolera iDrive wraz z wysokiej rozdzielczości 6,5-calowym ekranem zintegrowanym z deską rozdzielczą jako wolno stojący monitor. A dostępne poza standardową specyfikacją linie Advantage, Sport Line, Urban Line i M Sport zapewniają mnóstwo możliwości indywidualizacji auta.

Głęboko odświeżona i powiększona paleta silników oraz poszerzony zakres technologii BMW EfficientDynamics sprawiają, że nowe BMW serii 1 ponownie ustanawia nowe standardy w swej klasie w zakresie redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Klienci BMW serii 1 będą mieli teraz do wyboru 3- i 4-cylindrowe jednostki napędowe z nowej rodziny silników BMW Group. Nowym mistrzem i wzorcem wydajności w palecie modelu jest BMW 116d EfficientDynamics Edition o mocy 85 kW/116 KM, zużywające średnio 3,4 l/100 km i emitujące 89 g CO2/km.

Alternatywą dla standardowej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów jest 8-stopniowa skrzynia automatyczna Steptronic (standard w BMW 125d, BMW 120d xDrive i BMW M135i xDrive). Najnowsza wersja skrzyni automatycznej oferuje również funkcję zarządzania przekładnią w oparciu o dane z systemu nawigacji.

5-kilowatowy wzrost mocy (do 240 kW/326 KM) rzędowego silnika 6-cylindrowego pozwala nowemu BMW M135i (średnie zużycie paliwa 8,0 l/100 km, emisja CO2 188 g/km) umocnić się na pozycji elitarnego sportowca wyczynowego wśród rywali w segmencie BMW serii 1. Podobnie jak modele BMW 120d i BMW 118d, tak i model przygotowany przez BMW M Performance może być wyposażony w inteligentny napęd na cztery koła xDrive, który – służąc przede wszystkim maksymalizacji trakcji i stabilności wzdłużnej – jeszcze bardziej poprawia dynamikę auta. Nowe BMW M135i xDrive (średnie zużycie paliwa 7,8 l/100 km, emisja CO2 182 g/km) przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 4,7 s.

Zaawansowane techniki i technologie podwoziowe w połączeniu z napędem na oś tylną i niemal idealnym rozkładem masy (50:50) pomiędzy osie przednią i tylną sprawiają, że nowe BMW serii 1 zapewnia nieodmiennie niedoścignioną zwinność i dynamikę jazdy. Wśród opcji znajdują się adaptacyjne zawieszenie, zawieszenie sportowe M, sportowy układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz sportowy układ hamulcowy M. Wskaźnik ciśnienia w każdej z opon oddzielnie jest teraz wyposażeniem seryjnym.

Paleta opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy z oferty BMW ConnectedDrive obejmuje teraz w nowym BMW serii 1 także oparty na radarze aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Najnowszej generacji Parking Assistant umożliwia teraz parkowanie równoległe w ciasnych miejscach, a także automatyczne parkowanie prostopadłe. Zamówić można także takie wyposażenie jak Driving Assistant oparty na kamerze, kamerę cofania czy system informowania o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania.

Wszystkie wersje i warianty nowego BMW serii 1 są teraz seryjnie wyposażone w kartę łączności komórkowej SIM, która umożliwia pełną funkcjonalność również standardowego systemu inteligentnego powiadomienia o kolizji (Emergency Call) i funkcje BME TeleServices, jak też dostęp do opcjonalnych usług bazujących na łączności internetowej.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska