Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowe BMW serii 4 Gran Coupe



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-06-07

Nowe BMW serii 4 Gran Coupe

Nowe BMW serii 4 Gran Coupe

To pierwsze 4-drzwiowe coupe BMW w klasie średniej premium i wyraz konsekwencji w rozszerzaniu palety modelowej. Po BMW serii 4 Coupe i Cabrio, Gran Coupe jest trzecim modelem nowego typoszeregu BMW serii 4.

BMW serii 4 Gran Coupe, mając 4638 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 2810 mm rozstawu osi dokładnie takie same rozmiary jak dwudrzwiowe coupe. Ich przednie pasy charakteryzują się dokładnie tymi samymi cechami typowymi dla BMW. Jednak linia dachu BMW serii 4 Gran Coupe przebiega o 12 mm wyżej, a dach jest dłuższy o 112 mm, opadając łagodną falą w stronę bagażnika. W połączeniu z typowo dla marki krótkimi zwisami, długą maską i przesuniętą w tył kabiną, nowe BMW serii 4 Gran Coupe imponuje idealnym balansem wizualnym oraz postawną sylwetką.

Owa wydłużona linia dachu podkreśla elegancję i ekstrawagancję BMW serii 4 Gran Coupe, ustanawiając zarazem nowe wzorce i niosąc ze sobą istotne zalety. Przestrzeń na głowy pasażerów jest większa, podobnie jak komfort siedzenia i przestrzeń bagażowa (o 35 l) niż w wersji dwudrzwiowej. BMW serii 4 Gran Coupe jest niezwykle funkcjonalnym na co dzień samochodem.

Drzwi są pozbawione ramek okien, wykazując się tym samym typowymi dla aut coupe BMW cechami i podkreślają elegancję tej koncepcji auta. Funkcjonalną elegancję tego 4-miejscowego +1 samochodu podkreślają także wspaniałe czytelne okrągłe zegary w optyce „Black Panel” oraz wolnostojący ekran iDrive. Daleko sięgająca klapa pozwala na niemal nieskrępowany dostęp do przestrzeni bagażowej o niskim progu i płaskiej podłodze. Dzielone oparcie kanapy (na życzenie w proporcji 40:20:40) zapewnia dodatkową użyteczność. Maksymalna pojemność transportowa to 1300 l. Klapa jest seryjnie sterowana elektrycznie, na życzenie również bezdotykowo, gestem lub ruchem stopy pod bagażnikiem.

Wszystkie elementy sterowania i obsługi rozmieszczono tak, że kierowca może je wykorzystywać w optymalny sposób. W przedniej części styliści wykorzystali Layering (precyzyjny system podziału przestrzeni naprzemiennym uwarstwieniem linii i płaszczyzn) do stworzenia typowego dla BMW zorientowania kokpitu do kierowcy. Linie ciągną się od kokpitu przez drzwi i słupki środkowe aż do tyłu, łącząc formalnie przednie i tylne siedzenia, tak jak przednie i tylne siedzenia łączą przetłoczenia i nachodzące na siebie płaszczyzny w obiciach. Tylna kanapa optycznie tworzy dwa oddzielne fotele, ale jednocześnie zapewnia pośrodku dodatkowe miejsce, czyniąc tym samym z BMW serii 4 Gran Coupe auto 4-miejscowe +1. Niezwykłe kompozycje materiałowe i najwyższa jakość wykończenia podkreślają atmosferę premium panującą w kabinie BMW serii 4 Gran Coupe. Seryjne wyposażenie i trzy linie specyfikacyjne oraz pakiet M Sport pozwalają na bardzo daleko idącą indywidualizację. Ekstremalnie ekskluzywne możliwości w tej dziedzinie zapewnia program BMW Individual, dostępny od początku sprzedaży modelu, obejmujący skórzane i kolorystyczne możliwości niemal bez granic – oraz 19-calowe felgi.

Od początku sprzedaży BMW serii 4 Gran Coupe w palecie będzie 5 potężnych, oszczędnych silników o wysokiej kulturze pracy. Topową ofertą jest rzędowy silnik 6-cylindrowy w modelu 435i (spalanie miasto/trasa/średnie: 11,4/6,2/8,1 l/100 km), średnia emisja CO2: 189 g/km) o pojemności 3,0 l i mocy 225 kW/306 KM. W BMW 428i Gran Coupe (spalanie: 8,9/5,3/6,6 l/100 km, emisja: 154 g/km) i BMW 420i Gran Coupe (spalanie: 8,7/5,1/6,4 l/100 km, emisja: 149 g/km) pracuje lekki i potężny, dwulitrowy silnik o mocy odpowiednio 180 kW/245 KM i 135 kW/184 KM. Dwa 4-cylindrowe silniki dieslowskie, jak wszystkie jednostki wysokoprężne BMW, zachwycają równością i kulturą pracy, obecną w całym zakresie obrotów ogromną siłą i fenomenalną ekonomicznością. BMW 420d Gran Coupe (spalanie: 5,8/4,1/4,7 l/100 km, emisja: 124 g/km) o mocy 135 kW/184 KM, ze sportową skrzynią automatyczną zużywa zaledwie 4,6-4,7 l/100 km. Auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 7,7 s (z automatem: 7,5 s). Pod maską BMW 418d Gran Coupe pracuje 2-litrowy silnik zużywający 5,4/4,0/4,5 l/100 km i rozwijający moc 105 kW/143 KM.

Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, wykorzystują najnowszą generację technologii BMW TwinPower Turbo i spełniają normę czystości spalin EU6. Te ultranowoczesne zespoły napędowe w doskonały sposób łączą znakomitą elastyczność i dynamikę z niskim spalaniem i emisją.

Dla BMW serii 4 Gran Coupe dostępna jest pełna oferta opcji z zakresu BMW ConnectedDrive. Wśród najważniejszych z nich wymienić należy nową generację systemu nawigacyjnego Professional, wyświetlacz przezierny Head-Up Display z pełną paletą kolorów, Asystenta Jazdy, który ostrzega przed kolizją z pieszym, nieoślepiający system świateł głównych LED z asystentem oświetlenia dalekosiężnego High Beam Assistant o inteligentnym sterowaniu, Active Protection z asystentem uwagi oraz najnowszą wersję aktywnego regulatora prędkości z funkcją Stop & Go.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska