Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Carens za kilka tygodni



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-03-16

Nowy Carens za kilka tygodni

Nowy Carens za kilka tygodni

Kia Carens to kompaktowy MPV (Multi-Purpose Vehicle) zaprojektowany całkowicie od nowa z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny.

Aerodynamiczna sylwetka, design "cab forward", wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym Carens trzeciej generacji ma szanse przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Kia Motors Polska ogłosiła właśnie specyfikację, a ceny Carensa, rozpoczynają się już od 65 990 zł. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu trafią do salonów już za kilka tygodni.

- Nowy Carens oznacza powrót marki Kia do uważanego za jeden z ważniejszych i najbardziej konkurencyjnych sektorów europejskiego rynku motoryzacyjnego z mocnym zawodnikiem, nastawionym na sukces. Stylowy i sportowy, nowy Carens ma obszerne i wielofunkcyjne wnętrze z pięcioma lub siedmioma siedzeniami oraz duże i praktyczne schowki na podręczne drobiazgi. Nasz nowy MPV kierowany jest do rodzin o aktywnym stylu życia, które nie chcą akceptować kompromisów pomiędzy elegancją a praktyczną funkcjonalnością. Nowy Carens to ważny krok w strategii Kia, by wejść do grona dziesięciu czołowych producentów motoryzacyjnych w Europie. - komentuje Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.

Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu "cab forward" ze słupkiem A ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując "wysportowaną" linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).

W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii Carens jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób.

Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) - w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.

Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie - blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.

Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach.

We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych, także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD.

Wszystkie wersje modelowe posiadać będą w serii elektroniczny tempomat z ogranicznikiem prędkości. Dostępne opcje obejmują m.in. elektryczny hamulec postojowy, system bez-kluczykowego dostępu "Smart Key" i przycisk start/stop silnika, system audio z nawigacją i sześcioma głośnikami, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz głośnikiem niskotonowym. Dodatkowo lampki podświetlające wejście do samochodu w lusterkach zewnętrznych oraz szklane, panoramiczne okno dachowe.

Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych - dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się szerszą niż poprzednio rozpiętością mocy, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km - dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.

Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra w nowym Carensie dostępny będzie w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2.

Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI (montowana najpierw w modelu Kia Sportage, a następnie w nowej Kii cee’d) rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2.0 wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm.

W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.

W procesie konstrukcyjnym nadwozia nowej Kii Carens wykorzystano najbardziej zaawansowane metody projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) oraz rozwiązania strukturalne stosowane już w innych nowych modelach marki Kia. Wykonana w znacznej mierze ze stali o dużej wytrzymałości skorupa karoserii będzie istotnym elementem decydującym o przyznaniu 5-gwiazdkowej oceny bezpieczeństwa w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Do innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa czynnego nowej Kii Carens należą m.in. system ostrzegający o zjeżdżaniu z pasa ruchu LDWS oraz system automatycznego parkowania równoległego SPAS.

Bezpieczeństwo parkowania wspomagać może kamera podglądu drogi cofania, a lepszą widoczność podczas jazdy nocnej umożliwiają reflektory ksenonowe (HID), oferowane w opcji wyposażenia.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska