Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Ford Transit



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-07-19

Nowy Ford Transit

Nowy Ford Transit

Napisanie takiego tytułu nie zdarza się często, bo w świecie pojazdów dostawczych nowości są rzadkością. Teraz po sześciu latach debiutuje nowy Transit. Zdjęcia nowego modelu publikujemy jako pierwsi w polskim internecie.

Auto na razie można oglądać tylko na fotografiach, ale producent zapowiada jego wprowadzenie jeszcze w tym roku, dokładnie w listopadzie. Napisaliśmy, ze poprzednia generacja podstawowego modelu dostawczego Forda debiutowała w 2006 roku, co jest prawdą, ale był to głęboki lifting wcześniej produkowanego auta. Wynika z tego, że wciąż sprzedawany w salonach Transit ma 12-letni staż rynkowy, a to już na prawdę sporo. Ten nowy nazywa się Transit Custom i bardzo przypomina koncepcyjną wersję przedstawiona na marcowych targach w Genewie, tyle, że tam prezentowano odmianę osobową, która nie nazywała się Transit tylko Tourneo. Jaki będzie nowy Transit przede wszystkim użyteczny. Producent zapewnia, że drzwi będą się w nim otwierały bardzo szeroko, zapewniając największy dostęp do przestrzeni ładunkowej w tej klasie wielkości. Najmniejsza wersja ma mieć 6 m sześc. pojemności, co pozwalać będzie na przewóz trzech euro palet. W środku czeka na nas wiele udogodnień pozwalających na łatwe unieruchomienie nietypowych ładunków i oświetlenie LED-owe. Transit z wydłużonym rozstawem osi będzie miał pojemność 6,8 m sześc. Producent dokładnie zabezpieczył blachy auta przed korozją i udzieli 12-letniej gwarancji na perforację. W Fordzie pojawi się także sporo nowoczesnych systemów ostrzegania, ale z pewnością wymagać będą one dopłaty. Do napędu auta posłuży zmodernizowany silnik Diesla 2.2 TDCi, która występuje w wersjach: 100-, 125- i 155-konnej. Wszystkie mają system start & stop i współpracują z manualnymi sześciobiegowymi przekładniami. Póki co koncern nie wypowiedział się jaki napęd będzie miał nowy Transit, a właściwie nie poinformował czy obok odmian z napędem na przód będą dostępne także wersje z tylnym napędem (jak dotychczas). Nie wiadomo także co z odmianą 4x4. Ford chwali się za to, że dokładnie przetestował nowy model w warunkach rzeczywistych, nam w pamięci utkwiło zdanie, że przednie drzwi otwierano 250 tys. razy w jednym egzemplarzu i nie odpadły.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska