Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Golf GTD



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-02-26

Nowy Golf GTD

Nowy Golf GTD

Ekstremalnie oszczędny, a przy tym bardzo sportowy - tymi cechami Golf GTD od ponad trzydziestu lat zachwyca swoich wielbicieli.

Podczas tegorocznego Genewskiego Salonu Samochodowego VW zaprezentuje najnowszą wersję sportowego Golfa GTD, którego silnik TDI o mocy 184 KM już dzisiaj spełnia surowe wymagania normy EU6.

Pierwszy Golf GTD z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI zrewolucjonizował w 1982 roku segment kompaktowych samochodów wysokoprężnych. W tym roku, na bazie siódmej generacji Golfa, pojawi się najmocniejszy GTD w historii. Z mocą 135 kW/184 KM nowy Golf GTD jest równie dynamicznym, co oszczędnym samochodem doskonale sprawdzającym się na długich trasach. Rozwijający prędkość 230 km/h Volkswagen, w wersji z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 wynoszącej 109 g/km. Z opcjonalną, 6-biegową DSG, spalanie wynosi 4,7 l/100 km. Moment obrotowy wynoszący 380 Nm dostępny jest już od 1750 obrotów na minutę.

Golf GTD wyróżnia się przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej oraz chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej. Dynamikę tego modelu podkreślają 17-calowe obręcze GTD z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor, sportowe zawieszenie i duży spojler na krawędzi dachu.

We wnętrzu również można znaleźć liczne elementy typowe dla GTD: obok sportowych siedzeń pokrytych tkaniną w kratę Clark, czarnej podsufitki, sportowej kierownicy, nakładek na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej należą do nich także specjalna gałka dźwigni zmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logiem GTD. Komfort na długich trasach zapewniają takie elementy wyposażenia jak progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja Climatronic, radio Composition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Ceny nowego Golfa GTD w Niemczech rozpoczynają się od 29 350 euro. W Polsce przyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska