Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Hilux: ożywczy design i więcej mocy



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-07-18

Nowy Hilux: ożywczy design i więcej mocy

Nowy Hilux: ożywczy design i więcej mocy

Odświeżona stylistycznie Toyota Hilux zadebiutuje w Europie w czwartym kwartale tego roku. Będzie miała wygodniejszą kabinę i bogatsze wyposażenie. Moc silnika 2.5 D-4D wzrośnie o 24 KM.

Toyota Hilux z nowym obliczem zadebiutuje na europejskich rynkach w końcu 2011 roku. Celem, jaki Toyota stawia przed tym modelem, jest utrzymanie dominacji na rynku pick-upów w Europie. Liderem w tym segmencie rynku samochodowego Hilux jest niezmiennie od 3 lat, notując w nim - dzięki sprzedaży blisko 21,9 tys. aut - 25% udział w roku 2010. Ceniony jest ze względu na niezawodność, wytrzymałość w każdych warunkach i dzielność w terenie.

 Zmiany zewnętrzne objęły maskę silnika z wlotem powietrza do chłodnicy, grill, lampy, przedni i tylny zderzak, lusterka oraz felgi stalowe i aluminiowe (15 i 17 cali).
Konstruktorzy popracowali też nad zwiększeniem komfortu kabiny pasażerskiej, tak by użytkownicy samochodu mieli wrażenie, iż podróżują samochodem osobowym. Wśród elementów, które zostały zmienione, znajdują się zegary wraz z obudową, kierownica, konsola centralna z nowym systemem nawigacji Toyota Touch, oraz tapicerka foteli.
Deskę rozdzielczą wykonano z nowego rodzaju tworzywa, zyskując ciemniejszy odcień. Elementy wnętrza otrzymały także srebrne detale.
Moc silnika 2.5 D-4D z napędem na jedną oś została zwiększona o 24 KM, do 144 KM i i 343 Nm osiąganych przy 2000 obr./min. Mocniejsza jednostka Hiluxa zużywa przy tym w mniej paliwa (w cyklu mieszanym o 1 litr, czyli średnio 7,3 l/100 km) i emituje mniej C02 (o 28 g/km, czyli średnio 191 g/km.
Dodatkowo Hilux 2.5 D-4D z napędem na jedną oś otrzyma wytrzymalsze zawieszenie, stosowane dotąd w wersjach 4x4. Dzięki temu uciąg wersji z napędem na jedną oś wzrośnie do 2,5 tony.

 Podobnie jak w obecnej wersji modelu, Hilux 2012 będzie wyróżniał się najszerszą gamą na rynku: cztery rodzaje nadwozia (pojedyncza, podwójna i „półtorej kabiny, oraz nadwozie do dowolnej zabudowy), dwa silniki (2.5 D-4D, 3.0 D-4D), dwie skrzynie biegów (manualna i automatyczna), dwa rodzaje napędów (4x2 i 4x4).
Nowa Toyota Hilux będzie produkowana w zakładach Toyota Motor Thailand oraz Toyota South Africa Motors. Począwszy od 2012 r. będzie oferowana w 36 europejskich krajach, oraz ponad 135 krajach na świecie.

źródło: Toyota Motor Poland


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska