Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Opel KARL



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2015-01-29

Nowy Opel KARL

Nowy Opel KARL

Wymiary: niezwykle kompaktowe. Silnik: bardzo oszczędny. Nazwa: po prostu KARL, Opel KARL.

Światowa premiera tego pięciodrzwiowego samochodu będzie miała miejsce na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie (5-15 marca). Nowy model Opla może być wyposażony w wyróżniające go, w segmencie najmniejszych samochodów, liczne rozwiązania techniczne podnoszące bezpieczeństwo i komfort. Opel KARL mierzący zaledwie 3,68 m długości i 1,48 m wysokości stanowi perfekcyjne połączenie przestronnego wnętrza z kompaktowymi wymiarami zewnętrznymi. Samochód jest napędzany trzycylindrowym silnikiem benzynowym najnowszej generacji o pojemności jednego litra, emitującym 99 gramów CO2 na kilometr.

Nabywcy KARLa mają do wyboru trzy poziomy wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Dostępnych jest 10 kolorów nadwozia, od fiołkowego „Night Violet” do zielonego „Kiwi Green”. Świetny wygląd to nie jedyny atut nowego modelu z Rüsselsheim. Po bliższym poznaniu ujawnia on jeszcze więcej zalet. Pod maską pracuje zespół napędowy najnowszej generacji. Skonstruowany przez firmę Opel nowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM. Jest to wykonana w całości z aluminium trzycylindrowa jednostka benzynowa wyróżniająca się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem precyzyjnej pięciobiegowej przekładni manualnej. Podwozie i układ kierowniczy KARLa opracowano z myślą o wysokim poziomie bezpieczeństwa i komfortu oraz bardzo dobrych osiągach i maksymalnej przyjemności z jazdy. Najbardziej imponującą cechą modelu jest jednak to, że KARL z pakietem ecoFlex, obejmującym poprawiający własności aerodynamiczne spojler przedni i spojler dachowy, emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr. Spojlery przyczyniają się też do obniżenia zużycia paliwa do 4,3 litra na 100 kilometrów. W skład pakietu ecoFlex wchodzą także inne elementy, w tym specjalne opony o niskich oporach toczenia.

Rozstaw kół 1410 mm (z przodu) i 1416 mm (z tyłu) wraz z dużym rozstawem osi wynoszącym 2385 mm zapewniają wysoki komfort jazdy. Pięciodrzwiowy KARL jest bardzo lekki (939 kg), a przy tym oferuje sporo miejsca w środku. Asymetrycznie dzielona (40:60) i składana tylna kanapa (opcja w wersji Enjoy, standard w Cosmo) pozwala znacznie powiększyć przestrzeń bagażową. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika KARLa do dachu wynosi blisko 1000 litrów.

KARL jest wyposażony w liczne funkcje poprawiające bezpieczeństwo i komfort, zwykle niedostępne w samochodach z tej kategorii cenowej. Oprócz standardowego systemu ułatwiającego ruszanie na wzniesieniu, który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca, bezpieczeństwo zwiększa także system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu zintegrowany z przednią kamerą. System ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego i migającej żółtej ikony na panelu wskaźników.

KARL wyposażony jest również w przycisk uruchamiający tryb City (od wersji Enjoy) znany już z ADAMa i Corsy. Z kolei opcjonalny asystent parkowania emituje sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Tempomat z ogranicznikiem prędkości (w standardzie od wersji Enjoy) dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej prędkości, co jest niezwykle przydatne w ruchu miejskim i w strefie zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h. Światła przeciwmgielne zapewniają lepsze oświetlenie w niekorzystnych warunkach pogodowych, natomiast funkcja doświetlania zakrętów poprawia bezpieczeństwo kierowcy (oraz innych uczestników ruchu) podczas pokonywania zakrętów. Pakiet Enjoy Plus obejmuje światła przeciwmgielne i system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, 15-calowe stylizowane obręcze kół oraz asymetrycznie dzieloną (40:60) i składaną tylną kanapę. Pakiet ten (z 15-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich) jest standardową częścią wyposażenia wersji Cosmo.

Specyfikacja techniczna w niniejszym tekście dotyczy rynku niemieckiego. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska