Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Nowy Peugeot 208



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2015-03-06

Nowy Peugeot 208

Nowy Peugeot 208

Trzy lata po swoim debiucie rynkowym PEUGEOT 208 - najlepiej sprzedający się model Marki - prezentuje się w nowym wydaniu.

Styl nowego PEUGEOT 208 staje się bardziej wyrazisty, sportowy i rasowy zarazem, dzięki drapieżnemu rysunkowi montowanych w standardzie świateł dziennych typu 3D LED, energetycznemu kolorowi nadwozia Orange Power i nowej ofercie elementów umożliwiających personalizację samochodu. Gama została poszerzona o wersje GT Line i GTi by PEUGEOT Sport, które podkreślają aspiracje Marki. Pojawia się również nowe wyposażenie, ułatwiające jazdę po mieście (system aktywnego hamowania Active City Brake, funkcja MirrorScreen, kamera cofania, system Park Assist). W silnikach PureTech i BlueHDi zastosowano najnowsze rozwiązania pozwalające na spełnienie norm Euro 6. W ofercie pojawi się również najoszczędniejszy silnik na świecie spalający jedynie 3 l/100 km i emitujący 79 g CO2/km! Sprzedaż Nowego PEUGEOT 208 w Europie rozpocznie się w czerwcu br.

Segment B, reprezentujący blisko 30% sprzedaży, jest drugim pod względem wielkości sprzedaży segmentem na rynku europejskim. Pomimo bogatej oferty obejmującej różne wersje nadwozia (zwłaszcza SUV i CUV), zdecydowanie najbardziej popularne są kompaktowe hatchbacki stanowiące ponad 2/3 sprzedawanych samochodów. PEUGEOT 208 jest tu kluczowym graczem, i to pomimo coraz silniejszej konkurencji.

Od momentu swojego debiutu rynkowego PEUGEOT 208 jest postrzegany jako miejski samochód o charakterystycznej linii idealnie wpisujący się w wartości Marki. Cechy, które składają się na tożsamość PEUGEOT 208, nie zmieniły się: samochód przykuwa uwagę elegancką i sportową sylwetką, dynamicznymi, nowoczesnymi proporcjami i świetnie dopracowaną stylistyką.

Przedni zderzak przyciąga wzrok ostrzejszą, precyzyjną i dynamiczną linią. Poszerzony grill otoczony pogrubioną chromowaną listwą został w całości wkomponowany w zderzak. Podkreśla jakość i solidność typową dla samochodów PEUGEOT. W wyższych wersjach grill posiada wykończenie metodą znakowania termicznego „EQUALIZER”, które daje efekt 3D. W połączeniu z odrębnymi światłami przeciwmgielnymi składa się na nowy wygląd całego pasa przedniego, który wydaje się szerszy, bardziej dynamiczny, a jednocześnie bardziej stabilny.

Ważnym elementem stylistycznym przodu są także nowe światła z czarnym wypełnieniem i chromowanymi elementami za oraz charakterystyczny układ świateł z diodami LED, łączącymi kocią drapieżność z zaawansowaniem technologicznym. Nowe światła przednie są montowane w standardzie już od drugiego poziomu wykończenia.

Sylwetka widziana z profilu zachowuje nowoczesne i dynamiczne proporcje nadwozia (skrócony zwis, stosunkowo niewielka wysokość) i dopracowany styl (atletycznie wyprofilowane boki, chromowane listwy wokół szyb). Wyróżnia się niemniej nowymi elementami wyposażenia, które podnoszą jej atrakcyjność. We wszystkich wersjach dostępne są nowe koła, od 15-calowych felg stalowych z kołpakami NIOBIUM, przez nowy wzór 16-calowych aluminiowych obręczy TITANE, po 17-calowe felgi CARBONE z wykończeniem „Storm Mat” w PEUGEOT 208 GTi. Oferta obejmuje bogaty wybór 16- i 17-calowych obręczy o efektownym wykończeniu: lakierowanych, diamentowanych lub grawerowanych laserowo. Standardowe wyposażenie obejmuje również już od trzeciego poziomu wykończenia chromowane obudowy lusterek, doskonale eksponujące klasę i dynamiczny charakter samochodu.

W kabinie nowego PEUGEOT 208 odnajdujemy innowacyjną formę miejsca kierowcy - PEUGEOT i-Cockpit, - które od początku spotkało się z ciepłym przyjęciem użytkowników. To innowacyjne rozwiązanie pojawiło się po raz pierwszy w 2012 roku w PEUGEOT 208. Sprzyjało pełni doznań podczas intuicyjnego i dającego poczucie bezpieczeństwa prowadzenia samochodu, szybko więc pojawiło się w kolejnych modelach, PEUGEOT 2008 i 308. PEUGEOT i-Cockpit obejmuje kompaktową kierownicę, umieszczone wysoko zegary i duży ekran dotykowy.

Wersja GT Line dostępna z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem i silnikami: benzynowym 1.2 l PureTech 110 S&S i wysokoprężnymi 1.6 l BlueHDi 100 i 120, jest opracowana na bazie trzeciego poziomu wyposażenia i wyróżnia się następującymi elementami zewnętrznymi:

Nowa wersja GT Line, plasująca się pomiędzy najbogatszymi wersjami modelu PEUGEOT 208 a sportową wersją GTi, wzbogaca gamę i stanowi kolejny przykład strategii Marki polegającej na stałym rozszerzaniu wyposażenia modeli.

Warto również dodać, że po sukcesie wersji GTi 30th - najbardziej luksusowej i ekstremalnej odmiany wersji GTi - pojawi się ona obecnie w gamie pod nazwą GTi by PEUGEOT Sport. Zgodnie z nowymi kanonami stylistycznymi PEUGEOT Sport, nowa wersja zachowa pakiet stylistyczny (obniżone zawieszenie, poszerzony rozstaw kół, duże 18-calowe koła, czarne, matowe elementy nadwozia, kubełkowe fotele, czerwone dywaniki, specjalny kolor nadwozia „coupe franche”, itd.) oraz wysokie osiągi (hamulce przednie Brembo, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsena, specjalne zawieszenie ze sportowymi nastawami, opony Michelin Pilot Super Sport) opracowane przez PEUGEOT Sport.

Nowy PEUGEOT 208 oferuje funkcję MirrorScreen, umożliwiającą użytkownikowi wyświetlenie ekranu smartfona, kompatybilnego z Mirrorlink® lub Carplay®, na ekranie dotykowym samochodu, co pozwala łatwiej korzystać z zainstalowanych w nim aplikacji. Rozwiązanie to łączy w sobie szereg zalet, ponieważ nie wpływa na widoczność i ergonomię aplikacji mobilnych ani na poziom bezpieczeństwa, umożliwiając równoczesne korzystanie z ekranu dotykowego PEUGEOT 208.

Po wprowadzeniu wolnossących jednostek 1.0 i 1.2, rodzina trzycylindrowych silników PureTech powiększyła się obecnie o wersję turbodoładowaną 1.2 PureTech 110 S&S.

Ten modułowy i kompaktowy, przyjazny dla środowiska i wydajny, turbodoładowany silnik jest kwintesencją skuteczności i zaawansowanych technologii. Dzięki wyposażeniu w wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku (200 barów) i najnowszej generacji turbinę o wysokiej wydajności (240 000 obr/min), zapewnia wyjątkową przyjemność prowadzenia i to już od najniższych obrotów.

W połączeniu z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, silnik ten cechuje się umiarkowaną emisją spalin, wynoszącą 103 g CO2/ km.

Oprócz wysokiego poziomu komfortu i przyjemności jazdy PEUGEOT 208 jest również w standardzie wyposażony w komplet systemów podnoszących bezpieczeństwo, które zapewniły mu zdobycie pięciu gwiazdek EuroNCap (ESP, ABS, AFU, REF). Wysoki poziom bezpieczeństwa biernego i pojawienie się systemu aktywnego hamowania Active City Brake sprawiają, że nowy PEUGEOT 208 jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w tym segmencie.

Nowy model będzie produkowany w Poissy (Francja) i Trnawie (Słowacja) z przeznaczeniem na wszystkie rynki europejskie. Jego sprzedaż ruszy w połowie czerwca 2015.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska