Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Panamera z ikrą



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-11-19

Panamera z ikrą

Panamera z ikrą

Niepowtarzalne brzmienie ósemki, większa moc i sportowo dostrojone zawieszenie to cechy najnowszego Porsche Panamera GTS.

Gran Turismo Sport to oznaczenie używane przez firmę od czasów legendarnego Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku i jednocześnie symbol wysokich osiągów jezdnych. Najważniejsze modyfikacje techniczne, dzięki którym najnowsze Porsche sprawdza się na torze wyścigowym to większa moc silnika i wzmocnione hamulce, obniżone o 10 mm nadwozie i sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne.

Najbardziej sportowa Panamera już z daleka uprzedza o swoich możliwościach, zaznaczając obecność niepowtarzalnym brzmieniem silnika. Można ją łatwo rozpoznać po charakterystycznych elementach stylistycznych, podkreślonych kontrastowym, czarnym lakierem. Także wnętrze ze sportowymi siedzeniami adaptacyjnymi, kierownicą z przyciskami zmiany biegów i ekskluzywną tapicerką ze skóry i Alcantary podkreśla sportowy charakter samochodu.

W Panamerze GTS zastosowany został zmodyfikowany silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy 430 KM, mocniejszy o 30 KM od silnika Panamery S/4S. Zwiększył się jednocześnie moment obrotowy, z 500 Nm do 520 Nm. Moc silnika, bez przerywania siły ciągu przenosi na cztery koła dwusprzęgłowa przekładnia PDK. Dzięki zastosowaniu seryjnie montowanego pakietu Sport Chrono, zmiana przełożenia następuje niezwykle dynamicznie.

Samochód przyspiesza do setki w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Średnie zużycie paliwa z oponami o niskim oporze toczenia wynosi 10,7 l/100 km.

Zawieszenie wersji GTS sprawdza się na torach wyścigowych. W aucie seryjnie montowane jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i system Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulacją poziomu, wysokości i sztywności sprężyn oraz elektryczną regulacją amortyzatorów. Pięciomilimetrowe przekładki dystansowe między kołami a zwrotnicami rozszerzają rozstaw kół tylnej osi, poprawiając tym samym stabilność Panamery. Na 19-calowe obręcze nałożone zostały opony 255/45 na osi przedniej i 285/40 na tylnej.

Panamera GTS pojawi się na naszym rynku już w lutym przyszłego roku.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska