Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Panda z napędem 4x4



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-11-14

Panda z napędem 4x4

Panda z napędem 4x4

Fiat uzupełnia gamę modelową nowej Pandy o wersję z napędem 4x4. Nowa Panda to jedyny na rynku samochód w segmencie aut miejskich dostępny z napędem 4x4.

Wersja 4x4 to zdecydowanie najlepiej standardowo wyposażona wersja modelu w gamie nowej Pandy. Klient otrzymuje bogate wyposażenie standardowe, które obejmuje m.in.: klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym, radioodtwarzacz CD+MP3 (6 głośników), systemy ELD (elektroniczna blokada dyferencjału) i ESP (system stabilizacji toru jazdy z ASR i Hill Holder), system ABS z EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania z systemem wspomagania hamowania BAS), przednie poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem City, elektryczne podnoszenie szyb przednich, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, ESS - system sygnalizacji awaryjnego hamowania, felgi ze stopów lekkich 15-calowe z oponami 175/65 R15 M+S, komputer pokładowy z menu w języku polskim, system tankowania Smart Fuel, światła do jazdy dziennej (DRL), system Start&Stop, centralny zamek sterowany z pilota.

W skład wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. innowacyjny system „City Brake Control", przesuwna kanapa tylna oraz system audio/nawigacji Blue&Me TomTom2 LIVE.

Nowa Panda 4x4, z oszczędnym i ekologicznym silnikiem 1.3 MultiJet II (produkowanym w Polsce przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej), jest już dostępna na polskim rynku w cenie promocyjnej 59 990 złotych.

Pięciodrzwiowa Panda 4x4 ma długość 368, szerokość 167 i wysokość 160 centymetrów. Rozstaw osi wynosi 230 cm, a rozstaw kół przednich i tylnych - odpowiednio 141 i 140 centymetrów.

Fiat Panda 4x4 może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jej prześwitów: 160 mm, ale i „terenowych" kątów nadwozia. Kąt najazdu, to maksymalny kąt przedniej części samochodu zanim nadwozie zahaczy o grunt. Kąt zejścia, to maksymalny kąt podjazdu tyłem z powierzchni poziomej bez dotknięcia podłoża. Kąt rampowy z kolei, to maksymalny kąt trójkąta równoramiennego pomiędzy osiami, bez kontaktu podłoża z podwoziem pojazdu. Wartości te dla nowej Pandy 4x4 wynoszą odpowiednio: 210 (kąt najazdu), 360 (kąt zejścia) oraz 200 (kąt rampowy).

Fiat Panda 4x4 wyposażony jest w napęd 4WD typu „Torque On Demand", obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych podłoża. System ten działa całkowicie automatycznie i nie wymaga żadnych okresowych czynności obsługowych.

Zawieszenie samochodu z napędem 4WD ma na celu zapewnić odpowiedni stopień komfortu podróży i prowadzenia oraz należyte własności jezdne i bezpieczeństwo, ale także umożliwić sprawne poruszanie się w trudniejszych warunkach, szczególnie off-roadowych. Z tego właśnie względu dla Pandy 4x4 wybrano dwa wypróbowane układy zawieszenia: niezależne na kolumnach McPherson z przodu oraz półzależne z wykorzystaniem belki skrętnej z tyłu, specjalnie skalibrowane dla samochodu z napędem 4WD.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska