Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Pierwszy SUV z 9-stopniową skrzynią



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-04-06

Pierwszy SUV z 9-stopniową skrzynią

Pierwszy SUV z 9-stopniową skrzynią

Sceną polskiej premiery handlowej nowego Jeepa Cherokee były największe targi motoryzacyjne w Polsce "Motor Show" w Poznaniu.

Na stoisku marki Jeep można było podziwiać samochód Jeep Cherokee w wersji Limited wyposażony w nowy benzynowy silnik V6 3.2 l. o mocy 272 KM połączony z 9-stopniową automatyczną skrzynią przekładniową. Jeep Cherokee w salonach Jeepa w Polsce dostępny będzie już od początku maja.

Jeep Cherokee jest samochodem typu SUV klasy średniej w gamie modelowej Jeepa. Całkowicie nowa, czwarta już generacja Cherokee oferuje swoim Klientom „odświeżoną" interpretację stylu życia „Jedź dokąd chcesz i rób, co Ci się podoba" wyznawanego przez tę legendarną markę rodem z USA.

Nowy Jeep Cherokee wyraźnie podnosi poprzeczkę w swym segmencie, a do jego cech charakterystycznych należy elegancki, lecz atletyczny design, udoskonalone właściwości jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, legendarna sprawność napędu Jeep 4x4 i kunsztowny wystrój wnętrza oraz szereg innowacyjnych technologii. Do jego zalet należy także oszczędność zużycia paliwa oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Efektem pięciogwiazdkowego poziomu bezpieczeństwa i doskonałości systemów wspomagających jest tytuł „najlepszego w swej klasie" - przyznany przez Euro NCAP w kategorii Small Off Road 4x4.

Skonstruowany do jazdy w dowolnych warunkach podłoża nowy Jeep Cherokee stanowi syntezę stylizacyjnej innowacji z markową tradycją oraz legendarnym potencjałem napędu 4x4 ze światem wiodących technologii. Elementy te znajdują swój pełny wyraz w wersji modelowej Cherokee Limited oraz swoistym „alter ego terenowego specjalisty" w wersji Trailhawk.

Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4x2, jaki 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4, by zapewnić modelowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy.

Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii, (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji.

Nowy Jeep Cherokee docierać zacznie do polskich dealerów Jeepa począwszy od maja 2014 r. w wersjach modelowych Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową będzie ekonomiczny, 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM w tandemie z nowej konstrukcji, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która stanowi prawdziwą nowość w segmencie SUV klasy średniej. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W polskiej gamie modelowej Cherokee oferowany będzie także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra wraz z 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska