Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Pilotażowa sprzedaż nowego S60



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-04-26

Pilotażowa sprzedaż nowego S60

Pilotażowa sprzedaż nowego S60

W Australii zadebiutował właśnie najbardziej sportowy model Volvo - S60 Polestar. Jeśli auto się przyjmie, jest możliwe wprowadzenie go do sprzedaży w pozostałych krajach, w tym w Polsce.

Nowy samochód powstał we współpracy z firmą Polestar, która jest oficjalnym partnerem Volvo w wielu projektach związanych ze sportem samochodowym. Niedawno pokazany został prototypowy model S60 Polestar o mocy 508 KM. Doświadczenia zebrane przy jego konstrukcji zostały wykorzystane do stworzenia wersji seryjnej. Do jej zaistnienia przyczyniło się także bardzo ciepłe przyjęcie dwóch ostatnich prototypów stworzonych wspólnie przez Volvo i Polestar, w tym wcześniejszego modelu C30.

W S60 Polestar zastosowano wiele rozwiązań stosowanych w samochodach, których żywiołem jest tor wyścigowy. W nowym modelu znajdziemy wyczynowe amortyzatory Öhlins, bardzo wydajny układ hamulcowy o dużej odporności na przegrzewanie się i precyzyjnie dostrojone zawieszenie.

Pod maską pracuje rzędowa, turbodoładowana “szóstka”, która w wersji prototypowej osiągała moc ponad 500 KM. To najlepiej świadczy o potencjale tej jednostki napędowej. W wersji seryjnej moc wynosi 350 KM, a moment obrotowy 500 Nm. Suche dane mówią jednak niewiele. Obecny model ma nową, większą turbosprężarkę Borg Warner, zmodyfikowane oprogramowanie sterujące silnikiem, wydajniejszy intercooler oraz zmodyfikowaną automatyczną skrzynię biegów wraz z systemem launch control. System ten poprawia trakcję podczas ruszania z pełną mocą. Polestar zajął się także skalibrowaniem układu Haldex. Piąta generacja tego systemu umożliwia dokładne zaprogramowanie rozdziału momentu obrotowego, w zależności od obrotów silnika, uślizgu kół, trybu pracy skrzyni biegów, etc. Po wszystkich zmianach auto osiąga setkę w 4,9 sek. Dotychczasowy model S60 T6 przyspieszał do 100 km/h w 6,1 sek., a po fabrycznym podniesieniu mocy do 329 KM czas ten wynosił 5,8 sek. Całość uzupełniają zmiany aerodynamiczne: spojlery i dyfuzory. Przy takich osiągach ich rola nie kończy się jedynie na dobrym wyglądzie.

Samochód będzie wyprodukowany w krótkiej serii liczącej 100 sztuk. Przypomina o tym stosowny numer na kierownicy. Logo Polestar umieszczono także na gałce skrzyni biegów, na tylnej klapie, a także na końcówkach wydechu. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano 19 calowe felgi, naturalnie z logo Polestar, z niskoprofilowymi oponami. Ażurowa konstrukcja felg pozwala podziwiać ogromne, nawiercane tarcze hamulcowe z potężnymi zaciskami hamulcowymi. Tylny spojer jest dyskretnie wkomponowany w klapę tylnego bagażnika. Lakier ma kolor tradycyjny dla sportowych Volvo, nazwany Rebel Blue.

Rynek australijski jest dość specyficzny. Podobnie, jak w Wielkiej Brytanii, duża część klientów decyduje się na Volvo ze sportowym pakietem R-Design. Klienci o takich upodobaniach powinni dobrze przyjąć najbardziej sportowy i bezkompromisowy model Volvo, jaki kiedykolwiek trafił do produkcji seryjnej. Jeśli debiut rynkowy okaże się sukcesem, S60 Polestar będzie sprzedawany także w innych krajach.

Osiągi

  • 0-100 km/h - 4.9 sek.
  • Prędkość maksymalna 250 km/h - ograniczona elektronicznie

Silnik i osprzęt

  • Rzędowy, benzynowy, 6-cylindrowy T6, 2953 cm3
  • Moc: 257kW (350KM) @ 5700 obr./min.
  • 500+Nm @ 2800-4750 obr./min.
  • Obroty maksymalne 6500 obr./min.
  • Oprogramowanie silnika Polestar
  • Turbosprężarka Borg Warner
  • Nowy intercooler
  • Przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej o średnicy 2.5", końcówki wydechu - 3.5"

  • Currently 4.5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4.5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska