Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / SEAT i 3-drzwiowy kompakt



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2013-03-06

SEAT i 3-drzwiowy kompakt

SEAT i 3-drzwiowy kompakt

Nowy SEAT Leon Sport Coupé to 3-drzwiowy kompakt, który łączy w sobie język konstrukcyjny inżynierów SEAT-a. Wnętrze, charakteryzujące się wysoką jakością wykonania i najlepszymi materiałami.

Nowy SEAT Leon SC jest pełen nowych technologii, takich jak: najnowszy system informacyjno-rozrywkowy, inteligentne systemy wspomagające kierowcę, lekka konstrukcja, precyzyjnie ustawione zawieszenie i niedawno powstała generacja silników. Wszystkie jednostki charakteryzuje bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie, co przekłada się na niezwykłą moc i wydajność. Silniki TSI i TDI o zakresie pojemności od 1.2 do 2.0 oferują moc od 63 kW (86 KM) do 135 kW (184 KM). 1.6 TDI o mocy 77 kW (105 KM) wyposażony w system start/stop potrzebuje średnio 3,8 l oleju napędowego na 100 km, generując przy tym dwutlenek węgla na poziomie 99 gramów na kilometr.

Tak samo jak wersja pięciodrzwiowa Leon SC oferuje następujące wersje wyposażenia: Reference, Style i FR.

- Dzięki skróconemu rozstawowi osi Leon SC jest jeszcze bardziej sportowy i dostarcza jeszcze więcej emocji. Samochód ten to sportowe coupe połączone z praktycznością, - mówi dr Matthias Rabe, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w firmie SEAT.

W porównaniu do 5-drzwiowego Leona rozstaw osi modelu SC zmniejszył się o 35 milimetrów. Co więcej, linia okien, która przebiega do dolnej krawędzi tyłu samochodu, sprawia, że samochód jest optycznie dłuższy niż 4 metry 23 centymetry.

Opisując wnętrze, Alejanfro Mesonero-Romanos, szef zespołu projektantów SEAT-a, powiedział: - Ergonomia była tym, czym kierowaliśmy się podczas projektowania wnętrza, które dałoby wyrazisty i elegancki klimat. Naszym wzorem był kokpit samolotu, który jest tak precyzyjnie wykonany. Wnętrze jest również tak skonstruowane, aby uwaga kierowcy nie była rozpraszana podczas jazdy.

Układ jezdny nowego Leona SC nadaje mu jeszcze więcej dynamizmu. Układ kierowniczy jest dopracowany, reagujący nawet na najdelikatniejszy ruch kierownicą, zaś zawieszenie wygłusza wszelkie nierówności na drodze. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu nowego SEAT-a zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 110 kW (150 KM). Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie wielowahaczowe, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.

Nowy Leon SC jest również wyposażony w szereg systemów wspomagania kierowcy. Kamera umieszczona w lusterku wstecznym kontroluje asystenta utrzymywania pasa ruchu, który dokonuje niewielkich poprawek toru jazdy i zapobiega zjeżdżaniu z niego dzięki elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy. Dodatkowo zaawansowana kamera zamontowana w lusterku wstecznym zarządza asystentem świateł, który automatycznie przełącza się ze świateł drogowych na mijania. Kolejnym systemem czuwającym nad bezpieczeństwem jest funkcja wykrywania senności, która rozpoznaje, kiedy kierowca traci koncentrację i wówczas sugeruje kierowcy przerwę. W standardzie jest również specjalny rodzaj hamulca antykolizyjnego (ang. multi-collision brake), który pozwala uniknąć kolizji.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska