Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Samochód z charakterem



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-09-17

Samochód z charakterem

Samochód z charakterem

Zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu nowy PEUGEOT 508, przeszedł poważną ewolucję stylistyczną i technologiczną, a także otrzymał nowe jednostki napędowe.

Ten bogato wyposażony samochód rodzinny stanowi namacalny przykład dążenia do repozycjonowania marki. Nowy PEUGEOT 508 otrzymał nową osłonę chłodnicy, która będzie się pojawiać we wszystkich kolejnych modelach marki, a także nowe elementy wyposażenia, takie jak ekran dotykowy, kamera cofania i system kontroli martwego pola. Model został wyposażony w oszczędne, a jednocześnie wydajne jednostki napędowe spełniające wymogi normy Euro 6, takie jak 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, z emisją CO2 na poziomie zaledwie 105g/km. Gama 508, od 2012 roku dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, powiększa się o zupełnie nową wersję RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, która będzie dostępna w Europie od listopada 2014 roku.

W 30 europejskich państwach w segmencie D sprzedaje się około 1 500 000 samochodów rocznie, z czego 45% to samochody trójbryłowe, typu sedan, a 55% to samochody typu kombi.PEUGEOT 508, dostępny w wersji sedan i kombiod samego początku, czyli od swojej premiery na początku 2011 roku, uplasował się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży. Segment jest tradycyjnie zdominowany przez marki premium, które muszą jednak konkurować z markami popularnymi, które zyskały już 50-procentowy udział w tym rynku w Europie.

W 2012 roku oferta modeli PEUGEOT 508 wzbogaciła się o wersję RXH HYbrid4,która stanowi śmiałą i nowatorską propozycję w klasie średniej „allroad”. To, co było niszą w momencie pojawienia się wersji RXH, dziś stało się prężnie rozwijającą się kategorią, która ciągle powiększa się o nowe modele. PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 pozostaje modelem wyjątkowym wśród samochodów klasy premium: hybrydowy napęd, w którym zastosowano silnik wysokoprężny, kształt nadwozia charakterystyczny dla samochodów typu „allroad”, uniwersalny charakter w połączeniu z niskim poziomem emisji CO2, stanowią wciąż unikalne połączenie na rynku motoryzacyjnym.

Prestiżowa i wyróżniająca się wersja PEUGEOT 508 RXH HYbrid4,teraz jest także dostępna z silnikiem spalinowym.Napędzany dwulitrowym silnikiem 2.0 BlueHDi 180 EAT6, nowy PEUGEOT 508 RXH,przyciągnie do segmentu D nowych klientów.

Zmodyfikowanopokrywę silnika, która jest terazbardziej pozioma, dzięki czemu wszystkie trzy typy nadwozia wyraźnie kojarzą się z wyglądem legendarnej serii „5” marki. W sedanie zapewnia też lepsze proporcje pomiędzy przodem i tyłem samochodu.

Nowy PEUGEOT 508 zyskał38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni(to samo dotyczy wersji SW), a22 mm na zwis tylny.

Modyfikacja przedniej części nadwozia w wersji PEUGEOT 508 RXH pociągnęła za sobą wydłużenie o 5 mm przedniego zwisu, dzięki czemu długość nadwozia wzrosła do 4,828 m.

W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym; światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne,wykonane są w całości w technologii LED.

W wersjach wyposażenia Access, Active i Allure po raz pierwszy pojawiają się przednie reflektory halogenowe o doskonałych parametrach wiązki świetlnej. Pozostałe światła – do jazdy dziennej, kierunkowskazy, światła pozycyjne i przeciwmgielne – są identyczne we wszystkich wersjach wyposażenia. Wykonane całkowicie w technologii LED stanowią charakterystyczny znak rozpoznawczy PEUGEOT 508.

Zmieniono równieżtylne światła. Są teraz bardziej poziome, niezależnie od tego, czy patrzymy na samochód z boku czy na wprost z tyłu.Każdy reflektor jest wyposażony w 36 opalizujących czerwono diod LED,których układ przypominający potrójny ślad pazurów, tworzy unikalny znak rozpoznawczy,wyróżniający ten model i podkreślający jego zaawansowanie technologiczne.

Także wnętrze nowego PEUGEOT 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany7-calowy ekran dotykowyobsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu – nawigacji, klimatyzacja, radio, multimedia itp. – są bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. Wbudowany ekran dotykowy i umieszczone na nim dotykowe przyciski, pozwoliły zmniejszyć ilość przełączników na centralnej konsoli deski rozdzielczej i wygospodarować w niej miejsce nanowy zamykany schowek.

Zestaw zegarów rozmieszczonych bezpośrednio przed kierowcą przywodzi na myśl zegarmistrzowską precyzję. Dodatkowy wyświetlacz (Head-Up Display), na wysuwanej przyciemnianej płytce, na wysokości wzroku kierowcy podaje, wyświetlane w czytelnych kolorach, informacje i wskazówki dotyczące prowadzenia pojazdu.

Nowy PEUGEOT 508 posiada także większe możliwościdostępu do usług mobilnych.

Jeżeli chodzi o silniki, gama PEUGEOT 508 jest wyposażona w benzynowe i wysokoprężne jednostki najnowszej generacji.

Aktualnie nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w zakładach w Rennes (na potrzeby rynku europejskiego) i w Wuhan (na rynek chiński). Europejska premiera odbyła się 10 września 2014 r., a w Chinach nowy PEUGEOT 508 pojawi się w sprzedaży w styczniu 2015.


  • Currently 4 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 4/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska