Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Seat Mii - sportowy, miejski samochód



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-10-05

Seat Mii - sportowy, miejski samochód

Seat Mii - sportowy, miejski samochód

Mii to połączenie sportowego, śródziemnomorskiego wzornictwa SEAT-a z licznymi opcjami indywidualizacji.

Mii o długości 3,56 metra będzie sprawnie poruszał się po wielkomiejskich ulicach. Auto w wersji dwudrzwiowej na rynek trafi pod koniec 2011 r., a w 2012 r. dołączy wersja czterodrzwiowa. Napęd to zupełnie nowe, jednolitrowe silniki benzynowe o mocy 44 i 55 kW (60 i 75 KM). W wersji Ecomotive Mii będzie emitował zaledwie 97 gramów CO2 na kilometr. W zależność od zastosowanego silnika, Mii rozpędza się do 160 lub 171 km/h i zużywa 4,5 lub 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów. Mały Seat z napędem CNG chce być najczystszym samochodem świata. W jego przypadku emisja CO2 wyniesie zaledwie 86 gramów na kilometr. Alternatywą dla manualnej skrzyni biegów jest zautomatyzowana przekładnia z dwoma silnikami elektrycznymi, płynnie zmieniającymi biegi.

Samochód ma 1,64 metra szerokości, rozstaw osi to 2,42 metra. Niemal pionowa tylna klapa, zwiększa przestronność wnętrza i zapewnia optymalną funkcjonalność, która jest szczególnie istotna w segmencie aut subkompaktowych. Mimo że, Mii bez trudu zmieści się na każdym parkingu, mogą nim wygodnie podróżować cztery osoby. Bagażnik ma pojemność 251 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy przestrzeń o kubaturze 951 litrów.

W Mii już na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznać przynależność do marki SEAT. Z przodu wyraźnie zaznacza się charakterystyczny motyw strzały, zaś profil podkreślono mocno zarysowanymi łukami nadkoli i wąskimi słupkami podtrzymującymi dach. Z tyłu uwagę przyciąga trójkątny motyw w lampach zespolonych.

Nowatorskim rozwiązaniem w tej klasie pojazdów jest system City Safety Assist, który w razie zagrożenia włącza alarm, a nawet może automatycznie uaktywnić hamulce. Czujnik laserowy rozpoznaje obecność innych pojazdów przed samochodem. Przy prędkości od 30 km/h, system ostrzega kierowcę o zagrożeniu kolizją, jeżeli kierowca nie reaguje, Mii automatycznie zaczyna hamować. Dostępny jest także ESP.

Seat Portable System (PID), to kolejne narzędzie wspomagające efektywną jazdę, tym razem dla młodych kierowców. System ten, wyposażony w 5-calowy wyświetlacz, współpracuje z układami elektronicznymi pojazdu, ale można go także używać jak urządzenie mobilne. Do najważniejszych funkcji systemu należy nawigacja, zestaw głośnomówiący do telefonu ze sterowaniem głosowym i komputer pokładowy. PID można połączyć ze zintegrowanym radiem i systemem nagłaśniającym. Inną jego funkcją jest tzw. Eco-trener, który na wyświetlaczu pokazuje, takie dane jak zalecana prędkość obrotowa silnika, czy średnie wartości oraz spalanie. Oprogramowanie systemu można aktualizować przez Internet.

Trzy wersje wyposażenia, dwa pakiety stylistyczne oraz długa lista wyposażenia opcjonalnego i akcesoriów, umożliwiają dostosowanie Mii do indywidualnego stylu i upodobań każdego kierowcy. Wersja podstawowa wyposażona jest w ABS, regulację kierownicy, boczne poduszki powietrzne oraz zaczepy do fotelików dziecięcych w systemie Isofix i Top Tether. Wersje Reference i Style to dwa kolejne poziomy wyposażenia. W Style kierowca ma do dyspozycji takie udogodnienia, jak elektrycznie sterowane szyby i centralny zamek. Pakiety Chic i Sport, obejmują specjalną kolorystykę i elementy indywidualizujące wnętrze. Częścią obydwu pakietów są aluminiowe obręcze kół i skórzane pokrycie kierownicy.

Na hiszpańskim rynku sprzedaż Mii rozpocznie się jeszcze przed końcem roku. Klienci z pozostałych krajów Europy będą musieli poczekać do wiosny 2012 roku.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska