Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Seria Q coraz liczniejsza



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-05-31

Seria Q coraz liczniejsza

Seria Q coraz liczniejsza

Audi rozszerza gamę swoich SUV-ów o mniejszy model Q3 i zapowiada kolejne auta z tej serii.

Audi, zachęcone sukcesem BMW X1, przygotowało odpowiadający mu wielkością i przeznaczeniem model Q3, który uzupełni gamę sportowo-rekreacyjnych pojazdów firmy.
Zapowiadający podczas targów w Szanghaju "Q-trójkę" studyjny model Cross Coupe przypadł do gustu publiczności, co zachęciło management do przyspieszenia realizacji nowego projektu. Dodatkowo, rosnąca konkurencja w segmencie H z pewnością również miała wpływ na podjęcie decyzji o produkcji. Na razie Audi Q3 będzie walczyć o klientów z BMW X1 i Range Roverem Evoque, ale już wiadomo, że podobne SUV-y niebawem wypuszczą Mercedes (klasa BLK) oraz Porsche (Cajun).

 Audi Q3 oparto na platformie i podzespołach popularnego Volkswagena Tiguana. Pomimo stylizacji a\'la coupe (szybko opadający dach i niemal płasko ustawione słupki D), nowe Audi jest rozpoznawalne jako członek rodziny Q. Nowy SUV wygląda trochę jak pomniejszone Q5, jednak dzięki nieco innym proporcjom karoserii zyskał więcej dynamiki. Ciekawe detale nadwozia (reflektory w kształcie klina, przetłoczenia maski, duże wloty powietrza w przednim zderzaku, mocno zaznaczone nadkola) nadają mu nieco sportowego charakteru.
Pojazd mierzy 4,39 metra długości, co stawia go pod tym względem niemal na równi z konkurentami (BMW X1 – 4,45 m.; Range Rover Evoque - 4,35 m.).
Początkowo do napędu przewidziano dwie turbodoładowane jednostki benzynowe z rodziny TFSI (2.0/170 KM i 2.0/211 KM) oraz wysokoprężną TDI (2.0/140 KM). Kolejne trafią pod maskę auta w późniejszym czasie. Zgodnie z panującą obecnie "eko-modą" firma zastosowała w nich rozwiązania mające na celu zmniejszenie negatywnego oddziaływania na środowisko (bezpośredni wtrysk paliwa, system start-stop oraz układ rekuperacji). W parze z ekologią i ekonomią idą dobre osiągi. Topowa, 211-konna odmiana załatwia "setkę" w 6,9 sekundy. Oszczędny turbodiesel zadowala się 5,2 l. oleju napędowego w przeliczeniu na 100 kilometrów.
Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-biegowej, preselekcyjnej przekładni dwusprzęgłowej S-tronic i trafia na przednią oś lub wszystkie koła (wersje quattro). Warto przypomnieć, iż Audi wśród marek premium jest liderem w stosowaniu napędu na cztery koła. Nowe modele z rodziny Q być może pozwolą firmie stać się potentatem w sprzedaży SUV-ów. Kolejne pojazdy ze znaczkiem Q znajdują się już na "deskach kreślarskich" inżynierów z Ingolstadt. Niedługo na drogi wyjedzie większy, sportowy Q6, bardzo zbliżony stylistycznie do konkurencyjnego BMW X6. Audi rozważa także wprowadzenie jeszcze mniejszego modelu - o nazwie Q1 - konkurenta dla MINI Countryman.

 Najnowsze Q3 zjeżdża z taśmy produkcyjnej w hiszpańskim Martorell. Pierwsze samochody dostępne będą w salonach w czerwcu. Cena najtańszej wersji na rynku niemieckim zaczyna się od 29 tys. 900 euro.

 Bezpośredni konkurenci w segmencie H:

  • BMW X1
  • Range Rover Evoque

 Wybrane dane techniczne prezentowanego auta:

Model/Wersja silnikowa

Q3 2.0 TFSI (170)

Q3 2.0 TDI (140)

Wersja wyposażeniowa

Brak oznaczenia

Brak oznaczenia

Wersja nadwoziowa

SUV

SUV

Silnik [typ] 

R4, turbobenzynowy 

R4, turbodiesel

Pojemność [cm3] 

1984 

1986

Maksymalna moc [KM/obr./min]

70/4300 

140/4200

Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]

280/1700-4200

320/1750-2500

Przyspieszenie od 0-100 km/h [s]

Brak danych

Brak danych

Prędkość maksymalna [km/h]

Brak danych

Brak danych

Średnie zużycie paliwa [litry/100 km]

Brak danych

5,2

Skrzynia biegów [typ przekładni] 

6-biegowa, manualna

6-biegowa, manualna

Długość / szerokość / wysokość [mm]

4390/1830/1600

Brak danych

Brak danych

Rozstaw osi [mm]

Brak danych

Brak danych

Bagażnik [litry] 

460-1365

460-1365

Ceny bazowych wersji [zł]

Brak danych

Brak danych


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska