Citigo – samochód, którym Skoda debiutuje w segmencie małych aut miejskich, ma spore szanse na sukces. Mają w tym pomóc: 251-litrowy bagażnik i niska cena 28 990 złotych (jeśli mamy odtwarzacz ze słuchawkami i nie oczekujemy klimatyzacji).
Citigo to bliźniak Volkswagena Up! - i najmniejszy obecnie model w grupie Volkswagena. Rozmiary auta nie oznaczają jednak, że zrezygnowano w niej z bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Wszystkie wersje wyposażenia zawierają ESP, czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki boczne z funkcją ochrony głowy. Taka konstrukcja i wyposażenie pozwoliły Citigo osiągnąć bardzo dobre wyniki w testach zderzeniowych EURO NCAP i najwyższą ocenę: 5 gwiazdek.
Choć Citigo nie jest demonem mocy, to jest całkiem dynamiczne, a przede wszystkim - oszczędne. Dzięki nowym, trzycylindrowym silnikom benzynowym o pojemności 1.0 l udało się osiągnąć spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 4,5 l w przypadku silnika o mocy 60 KM oraz 4,7 l dla silnika o mocy 75 KM. Jest to szczególnie istotne dla tych, którzy będą wykorzystywać samochód głównie do jazdy po mieście.
Skoda Citigo dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia. Już wersja Active oferuje bogate wyposażenie standardowe - zarówno w zakresie bezpieczeństwa, jak i komfortu (zdalnie sterowany centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby z przodu, wspomaganie kierownicy, fotel kierowcy regulowany na wysokość). Te wszystkie elementy dostępne są już od 30 290 zł. Kluczowe dla większości kierowców opcje, takie jak klimatyzacja oraz radio stanowią wyposażenie standardowe już od wersji Ambition dostępnej od 33 590 zł.
W modelu Citigo Skoda tak jak w innych swoich propozycjach oferuje bogate wyposażenie opcjonalne. Na szczególną uwagę zasługuje m.in.: City Safe Drive, czyli funkcja awaryjnego hamowania pozwalająca uniknąć zderzenia ze stałą przeszkodą. Innym ciekawym elementem jest wielofunkcyjne urządzenie Move&Fun z przenośną nawigacją, przygotowaniem pod telefon, czy sterowaniem radioodtwarzaczem Funky.
Citigo może być również wyposażone w wiele opcji podwyższających komfort podróżowania, charakterystycznych dla wyższych segmentów, jak chociażby podgrzewane fotele z przodu, czy elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe.
Citigo to pierwszy 3-drzwiowy samochód w gamie Skody. Aby dodatkowo podkreślić jego atrakcyjność i przekonać kierowców do wersji z 3-drzwiowym nadwoziem, przygotowana została oferta specjalna, na którą składa się Pakiet serwisowy Skoda Life Plus na 4 lata lub do 60 000 km w wyposażeniu standardowym, Climatic – klimatyzacja manualna dla wersji Active w promocyjnej cenie 1 999 zł oraz dedykowana instalacja LPG Landi Renzo dla silnika 1.0 MPI/75 KM w cenie 2 500 zł. Cennik poszczególnych wersji - poniżej:
Citigo 3-drzwiowa | Easy | Active | Ambition | Elegance |
1.0 60 KM | 28 990 zł | 30 290 zł | 33 590 zł | 37 590 zł |
1.0 75 KM | - | 31 790 zł | 35 090 zł | 39 090 zł |
Citigo 5-drzwiowa | ||||
1.0 60 KM | - | 31 790 zł | 35 090 zł | 39 090 zł |
1.0 75 KM | - | 33 290 zł | 36 590 zł | 40 590 zł |
Trzeba jednak zauważyć, żę o ile Skody oferowały zwykle jakość VW za wyraźnie niższą cenę, o tylko w przypadku Citigo jest nieco inaczej. Jakość została ta sama, ale w najtańszych wersjach VW jest droższy o raptem 1000 złotych. Dopiero wyższe wersje wyposażenia zaczynają przechylać się wyraźnie na korzyść Skody. Paradoksalnie - będzie wśród Citigo i Up’ów odwrotnie niż wymyśliła sobie grupa VW - najgorzej wyposażone modele będą Volkswagenami, a im bardziej luksusowe - tym bardziej będą Skodami. Co za czasy!