Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Sport każdego dnia



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-11-16

Sport każdego dnia

Sport każdego dnia

Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 228 km/h. Jak widać nowa Ibiza w pełni zasługuje na sportowy przydomek CUPRA będący skrótem zwrotu Cup of Racing!

Seat Ibiza Cupra jest mimo sportowych osiągów wyjątkowo wydajna, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 5,9 litra na 100 km. Wprowadzenie modelu na rynek europejski planowane jest na koniec pierwszego kwartału 2013 roku.

Pierwsza generacja Ibizy Cupra pojawiła się na drogach w 1997 roku.

Seat Ibiza Cupra jest wyposażony w silnik o mocy maksymalnej 132 kW / 180 KM, połączony z 7-biegową, 2-sprzęgłową skrzynią DSG, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i wydajny układ hamulcowy. To tylko część elementów stanowiących o wysokim zaawansowaniu technologicznym sportowego SEAT-a. Ibiza Cupra to także bogate i innowacyjne wyposażenie. Jednym z przykładów jest opcjonalny SEAT Portable System, łączący funkcje nawigacyjne z rozrywkowymi.

- Ibiza Cupra to jedna z ikon marki SEAT. Jej wspaniałe wzornictwo i dynamika pozwala czerpać przyjemność z każdego kilometra jazdy, - mówi James Muir, Prezes SEAT SA.

Podwójnie doładowana jednostka 1.4 TSI z turbosprężarką i kompresorem o bezpośrednim wtrysku paliwa produkuje 132 kW / 180 KM mocy maksymalnej oraz wysoki, maksymalny moment obrotowy o wartości aż 250 Nm. Biegi siedmiostopniowej skrzyni DSG można zmieniać za pomocą lewarka skrzyni biegów oraz łopatek zamontowanych przy kierownicy.

Seat-a Ibiza Cupra osadzono na 17-calowych felgach aluminiowych, a jego zawieszenie obniżono i dostosowano do maksymalnej zwrotności oraz precyzji prowadzenia. Dodatkowo jako alternatywa dla standardowych hamulców oferowany jest układ hamulcowy AP Racing.

Standardowa, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS zmniejsza tendencję do podsterowności i poprawia zachowanie auta przy szybkich zakrętach. System stabilizacji toru jazdy ESP i system ułatwiający ruszanie pod wzniesienie Hill Start jest częścią pakietu bezpieczeństwa standardowo montowanego w nowej Cuprze. Seat Ibiza został wyróżniony pięcioma gwiazdkami w teście Euro NCAP.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska