Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Sportowa dystynkcja Audi A6 Avant



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-10-09

Sportowa dystynkcja Audi A6 Avant

Sportowa dystynkcja Audi A6 Avant

Ma mocno usportowioną sylwetkę, eleganckie wnętrze, w gamie silników 3-litrowy diesel biturbo i najnowszy system infotainment, czyli pokładowej informacji i rozrywki. Mowa o Audi A6 Avant, które wjechało właśnie na polski rynek.

To jest już szósta generacja tego modelu, który wśród kombi z półki premium zawsze miał ambicje trendsettera, czyli wyznaczającego kierunek konkurentom. Zewnętrznymi wymiarami nowe A6 Avant, wprawdzie przypomina poprzednika, ale jego proporcje sytuują go znacznie bliżej aut o sportowym wyglądzie. Przy długości 4,93 m i 1,86 m szerokości ma 1,47 m wysokości i aż 2,91-metrowy rozstaw osi (o 7 cm większy). W dodatku przedni zwis samochodu został skrócony o 8 centymetrów. Sportową stylistykę modelu akcentują klinowy kształt reflektorów, nisko umieszczona osłona chłodnicy, proporcje okien do blaszanych płaszczyzn nadwozia (jedna trzecia do dwóch trzecich), opadająca linia dachu i mocno pochylone ostatnie słupki i tylne okna. Przy tak dynamicznych liniach najnowsze kombi Audi prezentuje autentyczną elegancję. Choć Audi A6 Avant dysponuje aż 565-litrowym bagażnikiem, nadwozie kryje je niezwykle dyskretnie.

Kupujący może jeszcze bardziej "usportowić" wygląd auta kupując pakiet wyposażenia zewnętrznego S line. Zyskuje wówczas m.in. dyfuzor, kratownicę przednich wlotów powietrza i środkową krawędź przedniego spojlera w popielatym kolorze, chromowane końcówki rur wydechowych, logo S line na błotnikach i listwach progowych, trzecie światło stop w spojlerze na krawędzi dachu.

W eleganckim wnętrzu (w zależności od wersji - dekoracyjne elementy z aluminium, wstawki ze szlachetnego drewna, tkaninowa lub skórzana tapicerka) wyposażeniowymi nowościami są wyświetlacz head-up (na szybie na wprost kierowcy), przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu, a także bogaty zestaw infotainment, z terminalem MMI na czele.

W wersji MMI Navigation plus stałe przyciski obsługują nawigację, telefon, media i samochód. Uzupełniają je dwa kolejne przyciski "hardkey" (podgląd menu i przycisk powrotu). Centralne pokrętło i znajdujące się obok przyciski "softkey" służą do poruszania się po menu. Oddzielna wyspa obsługowa z pokrętłem głośności steruje sprzętem audio. Kolejne pole stanowi panel dotykowy, który można przełączyć także na płaszczyznę z sześcioma przyciskami stacji radiowych.

Monitor systemu MMI ma seryjnie 6,5, a opcjonalnie osiem cali i jest otoczony czarną, błyszczącą ramą. Nieużywany, tkwi w środkowej części tablicy rozdzielczej, po włączeniu zapłonu monitor wysuwa się miękkim ruchem najpierw do przodu, potem w górę.

Audi wprowadza na rynek nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa - dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 177 do 300 KM. Trochę później pojawi się sportowa jednostka 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 313 KM. Imponująca moc tych silników idzie w parze z ich wyróżniającą się w tej klasie aut efektywnością - w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Na przykład jednostka 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5 litrami paliwa.

W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię Multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową Tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S-tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła.

Modele A6 Avant z silnikami turbo są seryjnie wyposażone w system Audi Drive Select wraz z trybem "efficiency", a także w nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie Adaptive Air Suspension.

Spośród wielu nowych układów wspierających użytkowanie auta, warto wspomnieć o systemie ułatwiającym parkowanie Audi Parking Plus, z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na monitorze pokładowym. W opcji jest automatycznie otwierająca się klapa bagażnika. Gdy kierowca stojąc za autem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują jej otwarcie. Po złożeniu oparć przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1680 litrów.

Cena nowego Audi A6 Avant zaczyna się od 186,5 tys. zł (z silnikiem 2.8 FSI 204 K), wersji obecnie najdroższej (z silnikiem 3.0 TDI quattro 245 KM) od 238,2 tys. złotych.


Bogdan Możdżyński

  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska