Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Superoszczędna limuzyna



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-12-26

Superoszczędna limuzyna

Superoszczędna limuzyna

Mercedesa E 300 BlueTEC HYBRID napędza turbodiesel o mocy 204 KM zużywający średnio zaledwie 4,2 l/100 km.

Tak przynajmniej zapewnia producent i dodaje, że będzie to najoszczędniejsza limuzyna oferowana na rynku już w przyszłym roku. Turbodiesel o mocy 204 KM i maksymalnym momencie 500 Nm współpracuje z silnikiem elektrycznym (27 KM i 250 Nm). Efekt? Średnie zużycie oleju napędowego na poziomie zaledwie 4,2 l/100 km. Także wersja benzynowa E 400 HYBRID o mocy 306 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm korzysta z pomocy tego samego 27-konnego silnika elektrycznego.

- Dzięki technologii modułowej będziemy mogli szybko rozbudować ofertę o kolejne modele z napędem hybrydowym. Śledząc zróżnicowane wymagania na światowych rynkach, jesteśmy w stanie zaoferować klientom dokładnie takie auta, jakich potrzebują - wyjaśnia Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG ds. badań i szef Mercedes-Benz Cars Development. - Hybrydowe Klasy E mają mniejszy apetyt na paliwo i nie tracą przy tym nic ze swojej dynamiki czy komfortu. Nowe modele nie wymagają od pasażerów jakichkolwiek kompromisów, gdy idzie o przestrzeń w kabinie czy miejsce na bagaż. Elastyczność modułowej technologii hybrydowej pozwala na wykorzystanie jej elementów w różnych modelach, przeznaczonych zarówno do ruchu lewo-, jak i prawostronnego, a dodatkowe koszty związane z zastosowaniem hybrydowego układu napędowego są ograniczone. Z technologii tej korzysta już zresztą Mercedes-Benz S 400 HYBRID, który od 2009 roku zdążył zdobyć tytuł rynkowego lidera.

Nowe modele hybrydowe zadebiutują podczas salonu samochodowego w Detroit (14-22 stycznia 2012 r.) i trafią do sprzedaży w ciągu najbliższego roku. Klasa E 300 BlueTEC HYBRID początkowo będzie sprzedawana w Europie, natomiast Klasa E 400 HYBRID najpierw pojawi się na rynku amerykańskim, a później w Japonii i Chinach.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska