Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Trzy litry na 100 km w mieście?



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-06-20

Trzy litry na 100 km w mieście?

Trzy litry na 100 km w mieście?

Nie to niemożliwe, bo to za mało, ale uwaga wedle Toyoty jej najnowszy, właśnie wprowadzony do sprzedaży, Yaris Hybrid pali średnio w mieście... 3,1 litra benzyny na 100 km. Rekord wszech czasów w seryjnym aucie.

I nawet jeśli przyjmiemy (a z niecierpliwością czekamy na testy), że tak na prawdę to spalanie jest nieco większe, załóżmy, że o litr, to i tak wynik jest rewelacyjny. Yaris Hybrid to dość ciekawa propozycja, która może stanowić alternatywę dla miejskiego auta z silnikiem Diesla. Ceny zaczynają się od nieco ponad 65 tys. zł, a koszty użytkowania mają być minimalne. Z ciekawostek napiszmy, że nie przewidziano w ogóle wymiany zespołu elektrycznego: silnik plus baterie, a wymiana tarcz hamulcowych przewidziana jest co około 100 tys. km. To ostatnie udaje się uzyskać m. in. dzięki temu, że auto w dużej mierze hamuje przy pomocy silników. Nie sposób również nie wspomnieć, że najnowsza hybryda Toyoty to efekt 15 lat doświadczeń i 4 mln wyprodukowanych hybryd. Doświadczenie ma swoje odzwierciedlenie w bezawaryjności głównego modelu hybrydowego Toyoty - Priusa. Co prawda Yaris, nie jest tak jak Prius, produkowany w Japonii (bo od pierwszej generacji auto to powstaje na nasz rynek we Francji), ale warto dodać, że zespół elektryczny wytwarzany jest w Japonii i tylko montuje się go w Europie. Inną ciekawostką jest fakt, że od początku przy projektowaniu Yarisa trzeciej generacji zakładano, że będzie on miał wersję hybrydową i co za tym idzie baterie w zmyślny sposób umieszczono w nim pod siedziskiem tylnej kanapy, a nie w bagażniku. Innymi słowy nie ograniczają one przestrzeni bagażowej. Warto wspomnieć też o sumarycznej, a więc osiąganej przy tej samej prędkości obrotowej mocy silnika spalinowego i elektrycznego, która wynosi spore 100 KM (oddzielnie mają odpowiednio 74 i 60 KM, chociaż w drugim przypadku lepiej pisać o kilowatach, a tych jest 45).


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska