Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Zew przygody



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-07-08

Zew przygody

Zew przygody

W wybranych krajach Europy, można składać zamówienia na ADAMa ROCKS, prezentowanego niedawno w Lipsku. Data polskiej premiery rynkowej oraz cena zostaną ogłoszone w drugiej połowie 2014 roku.

Opel ADAM ROCKS jest już gotowy do akcji. Przyjemność z jazdy samochodem z otwartym dachem to jeden z głównych atutów ADAMa ROCKS wyposażonego standardowo w brezentowy dach Swing Top. Zanim pierwsi klienci będą mogli wybrać się tym zwinnym minicrossoverem do miasta lub na dalszą przejażdżkę, inżynierowie firmy Opel jeszcze raz dokładnie sprawdzą wytrzymałość modelu w Centrum Testowym firmy Opel w Dudenhofen.

Muskularna sylwetka, podkreślona wydatnymi nakładkami na progi i panelami ochraniającymi nadwozie, zachęca do wypróbowania możliwości ADAMa ROCKS poza miastem. Wyraziste proporcje pojazdu to zasługa zwiększonego o 15 mm prześwitu i poszerzonego, masywnego nadwozia. Liczne podzespoły zmodyfikowano tak, by zagwarantować niemal nieograniczoną przyjemności z jazdy. Inaczej zestrojono amortyzatory i sprężyny, geometrię przedniego i tylnego zawieszenia, układ kierowniczy oraz elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC).

Efektywność wprowadzonych zmian musiała zostać zweryfikowana na torze doświadczalnym, oczywiście pod kierunkiem ekspertów. Inżynierowie firmy Opel poddają ADAMa ROCKS ciężkim próbom w Centrum Testowym. W Dudenhofen samochód musiał pokonać dystans około 40 000 km po „ścieżce tortur”, torze górskim oraz torze wysokich prędkości. Jest to morderczy test odpowiadający przebiegowi 160 000 km w szczególnie trudnych warunkach po zwykłych drogach. W ciągu 24 tygodni pojazdy badane w Centrum Testowym firmy Opel poddawane są obciążeniom odpowiadającym całemu okresowi eksploatacji w normalnych warunkach drogowych.

Decydujący test dla produkcyjnej wersji ADAMa ROCKS odbył się na torze służącym do badania wytrzymałości modelu. Najdłuższy tor w centrum testowym składa się z odcinków o różnej nawierzchni, od asfaltu po kocie łby. Nie brakuje na nim także wybojów i zakrętów. Inżynierowie sprawdzali, czy parametry i cechy dopracowane i zatwierdzone w egzemplarzach przedprodukcyjnych zostały zachowane w egzemplarzach z seryjnej produkcji.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska