Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Premiery rynkowe / Zupełnie nowa jedenastka



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-08-23

Zupełnie nowa jedenastka

Zupełnie nowa jedenastka

We wrześniu podczas 64. salonu we Frankfurcie będzie można podziwiać nowe Porsche 911. Produkowane od 48 lat sportowe auto doczekało się gruntownie zmienionej, trzeciej generacji.

Nowa 911-ka, podobnie jak poprzednie modele firmy Porsche zachwyca designem, osiągami oraz wykonaniem. Flagowy model firmy prawie zawsze łączył tak przeciwstawne cechy jak znakomite właściwości jezdne z komfortem jazdy czy sportowy charakter z przydatnością na co dzień. W nowym wcieleniu Porsche ma być jeszcze bardziej przyjazne i wygodne, nie tracąc nic ze swoich sportowych atrybutów. 911-ka jest na rynku prawie od pół wieku, najnowsze wcielenie jest trzecią, zupełnie nową generacją auta.

Na początku grudnia do salonów trafią dwie podstawowe wersje auta: Carrera i Carrera S (coupe z napędem na jedną oś). Pozostałe wersje - obecna gama liczy ich kilkanaście - nowej generacji będą wprowadzane sukcesywnie. Na premierę kolejnych wariantów nadwoziowych (Cabrio, Targa, Speedster), układów napędowych czy wersji specjalnych trzeba będzie poczekać co najmniej do przyszłego roku.

Nowe Porsche urosło i zostało odchudzone. Ważny parametr, tj. rozstaw osi, decydujący o przestronności kabiny wzrósł aż o 10 cm. Obniżona wysokość nadwozia i 20-calowe koła nadają autu jeszcze bardziej atletycznego wyglądu. Mimo że nadwoziu przybyło sporo centymetrów to nadal zachowuje kompaktowe, charakterystyczne dla sportowych pojazdów wymiary. Dzięki zastosowaniu nowoczesnej konstrukcji i lekkich materiałów udało się zredukować masę samochodu o 45 kg w stosunku do obecnego modelu (997). Konstruktorzy stanęli na wysokości zadania zachowując doskonałe parametry aerodynamiczne nadwozia. Tylny, wysuwany spojler z możliwością ustawienia w kilku pozycjach poprawił docisk tylnej osi, redukując siły unoszenia.

Wykonane z dbałością o najmniejsze szczegóły wnętrze przypomina trochę to z luksusowej Panamery i nieprodukowanej już supersportowej Carrery GT.

Do napędu „jedenastki” tradycyjnie posłużyły silniki typu boxer. Sześciocylindrowe jednostki zapewniają lepsze osiągi przy zużyciu paliwa mniejszym nawet o 16% w stosunku do poprzednika. Tak dużą redukcję poziomu spalania udało się uzyskać m.in. dzięki układowi start-stop, systemowi rekuperacji energii oraz elektromechanicznemu systemowi wspomagania kierownicy. Pomogły w tym także - pierwsza na świecie - manualna 7-biegowa skrzynia biegów (bazująca na przekładni PDK) oraz opcjonalny dwusprzęgłowy automat PDK z funkcją tzw. „żeglowania”. 3,4-litrowa, 350-konna Carrera z PDK zużywa średnio zaledwie 8,2 litra benzyny na 100 km (o 1,6 litra mniej od poprzednika). To pierwszy sportowy samochód Porsche, który emituje mniej niż 200 g CO2/km. Z kolei Carrera S (3,8 litra, 400 KM) zużywa w cyklu mieszanym 8,7 l/100 km. Mocniejsza wersja przyspiesza do setki w 4,3 sekundy, słabsza potrzebuje 4,6. W Carrerze S debiutuje układ PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), czyli system aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych. Dzięki niemu opony optymalnie przylegają do asfaltu, lepiej przenosząc siły boczne.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska