Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Publicystyka / Egzotyczne elektryczne



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-01-10

Egzotyczne elektryczne

Egzotyczne elektryczne

Jeszcze przez długie lata auta elektryczne nie podbiją motoryzacyjnego rynku. Liderem w Europie jest dziś koncern PSA, który zajął 30 proc. tego segmentu.

W dwudziestu państwach europejskich łączna sprzedaż samochodów elektrycznych w pierwszej połowie 2011 roku wyniosła ponad 5,2 tys. sztuk, co stanowiło zaledwie 0,07% całego rynku - wynika z raportu firmy JATO Dynamics. Można zatem założyć, że ubiegłoroczna sprzedaż elektrycznych samochodów w Europie wyniosła około 12-13 tys. sztuk uwzględniając fakt, że produkcja ekologicznych pojazdów rozwija się dość dynamicznie. Badania prowadzone przez tę firmę wskazują również, że odsetek samochodów elektrycznych pozostaje niski nawet w krajach, gdzie oferowane są znaczne kwoty dofinansowania ich zakupu. Na przykład w Danii czy Norwegii taka dopłata sięga 17-20 tys. euro, ale i tak roczna sprzedaż elektrycznych aut liczona jest tylko w setkach. W innych krajach europejskich dopłaty są niższe, a zainteresowanie elektrycznymi pojazdami jeszcze mniejsze. Największym rynkiem ich zbytu są Niemcy.
 
Z kolei pozycję lidera w wytwarzaniu elektrycznych samochodów ma koncern PSA. Rok po wprowadzeniu do sprzedaży gamy miejskich samochodów elektrycznych nowej generacji, objął on pozycję lidera notując 30-procentowy udział. Francuski koncern był pierwszym producentem samochodów, który wprowadził w Europie pojazdy elektryczne. Pod koniec 2010 roku na rynku zadebiutowały modele Peugeot iOn oraz Citroen C-Zero. Gama samochodów elektrycznych grupy obejmuje także dwa auta użytkowe, Peugeot Partner Origin oraz Citroen Berlingo First, które pojawiły się w ofercie w tym samym roku. Od momentu premiery gamy pojazdów elektrycznych PSA dostarczył klientom blisko 4 tysiące samochodów tego typu.
Z innego raportu, zatytułowanego "Powering Autos of 2020" wynika, że w 2020 roku samochody elektryczne będą miały w Europie 12 procent rynku sprzedaży nowych aut. Przeszkodą w większej sprzedaży tych ekologicznych pojazdów jest cena akumulatora, która wynosi obecnie około 20 tys. dolarów.


Janusz Steinbarth

  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska