Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Białe auta coraz modniejsze



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-11-22

Białe auta coraz modniejsze

Białe auta coraz modniejsze

Według najnowszego raportu koncernu DuPont w 2011 roku najchętniej kupowano nowe samochody w kolorach białym, białym perłowym i srebrnym.

Popularnością kolory te przebiły dotychczas faworyzowaną czerń i szarość. Przynajmniej na badanych rynkach Ameryki Północnej, Europy, Japonii, Chin, Korei Południowej, Indii, Ameryki Południowej i Rosji.

W zeszłym roku kolory biały i biały perłowy plasowały się na trzeciej pozycji światowego rankingu, ustępując czarnemu oraz szaremu i osiągając 16-procentowy udział w rynku. Obecnie udział ten sięga już 22 procent. Kolory czarny i szary zepchnięte zostały na trzecie i czwarte miejsca. Kolejne zajmują obecnie kolory czerwony i niebieski. - Choć biel i biel perłowa niemal zawsze cieszyły się wzięciem, to ostatni wzrost ich popularności okazał się większy niż tego oczekiwaliśmy - mówi Nancy Lockhart, odpowiedzialna za marketing kolorów w koncernie DuPont.

Jej zdaniem wybierając biały nabywcy samochodów chcą, aby ich auta "pachniały świeżością”, a producenci są tego świadomi. - Srebrny i czarny były kiedyś kolorami symbolizującymi luksus, ale rola białego znacznie się zwiększyła w tej symbolice. Luksus to teraz zróżnicowana paleta kolorów i światowi projektanci samochodów tym trendom wychodzą naprzeciw - twierdzi Lockhart.

Stworzony przez DuPonta ranking popularności kolorów samochodów na świecie wygląda następująco (w procentach kupujących):

  1. biały i biały perłowy - 22
  2. srebrny - 22
  3. czarny i efekt czarnego - 20
  4. szary - 13
  5. czerwony - 7
  6. niebieski - 6
  7. brązowy i beżowy - 5
  8. zielony - 2
  9. żółty i złoty - 1
  10. inne - 2

Na poszczególnych rynkach kolejność kolorów bywa odmienna.

Ameryka Północna: biały i biały perłowy prowadzą, po czarnym i srebrnym.

Biały i biały perłowy, po raz piąty z rzędu, są na czele listy popularności osiągając tym razem 23-procentowy udział w rynku. Biały dominował wśród lekkich aut dostawczych oraz typu SUV (29 proc. kupujących). Czarny i efekt czarnego mają 18 proc. rynku i są szczególnie popularne w grupie samochodów luksusowych, przy czym efekt czarnego kontynuuje wzrost dystansując kolor czarny podstawowy.

Obniżyła się popularność koloru srebrnego (16 proc.), prowadzi on jednak wśród aut kompaktowych (20 proc.). Szary jest na czwartej pozycji we wszystkich segmentach (13 proc.). Czerwony utrzymuje piąte miejsce w rankingu z 10-procentowym udziałem. Mocne kolory, takie jak jasnoniebieski czy żółcie, odcienie brązu, beże i zielenie, uzupełniają paletę kolorów w regionie.

Europa: segment aut luksusowych nadal zdominowany przez czarny.

W Europie czarny i efekt czarnego reprezentują 25 proc. rynku samochodów, z czego aż 40 proc. rynku luksusowych typu SUV. Pozycję lidera w regionie czarny i efekt czarnego utrzymują od 2007 roku. Popularność białego i białego perłowego wzrosła w tym roku we wszystkich segmentach samochodowych o 5 proc. i obecnie mają one 20 proc. rynku. - W Europie biały kojarzony jest z trendami ekologicznymi, symbolizuje nowoczesny minimalizm i technologię przyszłości - wyjaśnia Elke Dirks, projektant kolorów w DuPont Europe. - Tendencja ta spowodowała znaczny wzrost udziału kolorów białego perłowego i białego w segmencie aut luksusowych - wyjaśnia.

Popularność szarego (18 proc.) i srebrnego (15 proc.) spadła. Niebieski uzupełnia ranking europejski z 7-procentowym udziałem w rynku.

Srebrny prowadzi w Chinach i Korei Południowej, biały i biały perłowy w Japonii.

Srebrny osiąga ponad 25-procentowy udział w regionie Azji i Pacyfiku. Biały i biały perłowy mają drugie miejsce (około 25 proc.).

W Chinach srebrny jest wciąż na szczycie (26 proc.), czarny i efekt czarnego są numerem dwa, popularność niebieskiego wzrosła w segmencie małych samochodów. Również inne kolory są coraz szerzej stosowane w tym kraju.

W Japonii kolory biały i biały perłowy osiągnęły poziom 26 proc. obniżając swój udział z 28 proc. w roku ubiegłym. Czarny i efekt czarnego również zanotowały spadek (do 20 proc.), wyprzedzając jednak kolor srebrny, który (19 proc.), niebieski i szary (po 9 proc.).

- W regionie Azji i Pacyfiku, obserwujemy zmianę trendów kolorystycznych na związane z naturą, co symbolizuje tu kolor niebieski - mówi Kumiko Ohmura, dyrektor marketingu kolorów w regionie Azji i Pacyfiku. - Zaobserwowaliśmy spadek popularności koloru czarnego w związku ze wzrostem popularności koloru niebieskiego w segmencie małych samochodów oraz szerszego zastosowania innych kolorów.

W Korei Południowej, srebrny ma prawie 30 proc. rynku, a tuż za nim plasują się biały i biały perłowy (25 proc.). Czarny i efekt czarnego spadły na trzecie miejsce (15 proc.).

W Indiach w czołówce jest kolor biały reprezentujący 28 proc. rynku, ale tuż za nim srebrny (27 proc.). Szary traci dużo większy dystans (9 proc.).

Ameryka Południowa, Brazylia: srebrny na szczycie.

Srebrny prowadził na rynku Ameryki Południowej z 30-procentowym udziałem w rynku. Jest także pierwszym kolorem wyboru w Brazylii wyprzedzając efekt czarnego i czarny (19 proc.). Biały i biały perłowy są na trzeciej pozycji (17 proc. rynku Ameryki Południowej, podobnie w Brazylii).

Biały i biały perłowy na szczycie w Afryce Południowej.

Republika Południowej Afryki jest rynkiem, na którym kolory biały i biały perłowy mają najwyższy na świecie, bo aż 40-procentowy udział w rynku. Kolejne miejsce zajmuje srebrny (22 proc.) oraz czarny i efekt czarnego (12 proc.).

Natomiast Rosja wybiera czarny i efekt czarnego.

W rynku tym mają one 23-procentowy udział. Srebrny jest na drugim miejscu (ponad 22 proc.), dalej zaś biały i biały perłowy (prawie 15 proc.) i zielony (7 proc.). W żadnym innym badanym przez DuPonta regionie zielony nie ma tak mocnej pozycji.

Ciekawe jak w raporcie DuPonta wypadłby polski rynek nowych samochodów.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska