Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Innowacyjność Mercedesa



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2014-05-22

Innowacyjność Mercedesa

Innowacyjność Mercedesa

W badaniu przeprowadzonym przez instytut Center of Automotive Management (CAM) i firmę badawczą Pricewaterhouse Coopers (PwC) doceniono bogactwo najnowszych technologii w autach spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Mercedes-Benz uznany został za najbardziej innowacyjną markę motoryzacyjną na rynku. Daimler zdobył również tytuł "Najbardziej innowacyjnego koncernu" w kategoriach "Koncepcji pojazdów" oraz "Systemów bezpieczeństwa". Ceremonia przyznania nagród AutomotiveINNOVATIONS 2014 odbyła się 8 maja br. we Frankfurcie nad Menem.

- Z niemal 170 punktami indeksowymi Mercedes-Benz demonstruje zdecydowanie najwyższy poziom innowacji i osiąga najlepszy wynik w badaniu AutomotiveINNOVATIONS. Także trzy najbardziej innowacyjne modele w rankingu - Klasa S, E i C - są produkowane przez Mercedes-Benz - zauważa prof. Stefan Bratzel z CAM.

- Motto Carla Benza, jednego z naszych ojców założycieli, brzmiało: "Miłość do wynalazku nie umiera nigdy". Innowacyjne rozwiązania są dziś czynnikiem sukcesu ważniejszym niż kiedykolwiek - powiedział przed ceremonią wręczenia nagród prof. Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny w Mercedes-Benz Cars za badania i rozwój. - Zróżnicowanym wyzwaniom w przyszłości mogą sprostać jedynie innowacje, które zostają szybko wdrożone do produkcji i obejmują wszystkie istotnych pola.

Lista innowacji, za które Mercedes-Benz odebrał nagrodę Automotive INNOVATIONS 2014, obejmuje "widzące zawieszenie" - MAGIC BODY CONTROL, aktywny tempomat z asystentem jazdy w korku DISTRONIC PLUS, a także model S 400 HYBRID z napędem hybrydowym.

Wzorowa aerodynamika i liczne innowacje z zakresu bezpieczeństwa pozwoliły Daimlerowi zdobyć także tytuł "Najbardziej innowacyjnego koncernu" w kategoriach "Koncepcji pojazdów" i "Systemów bezpieczeństwa". Klasa S i GLA legitymują się najlepszą aerodynamiką w swoich segmentach, a Klasa CLA ustanawia nawet pod tym względem światowy rekord - w wersji BlueEFFICIENCY Edition to najbardziej opływowy samochód produkowany seryjnie (współczynnik oporu powietrza Cd = 0,22, opór aerodynamiczny równy 0,49 m kw.). Do wielokrotnie nagradzanych funkcji bezpieczeństwa należą m.in. układ BAS PLUS Brake Assist, reagujący na ruch poprzeczny, Night View Assist Plus, zdolny rozpoznawać zarówno ludzi, jak i zwierzęta, oraz PRE-SAFE® PLUS, poszerzający zakres środków ochronnych o działania zapobiegawcze w sytuacjach mogących doprowadzić do wypadku.

Nagrodę AutomotiveINNOVATIONS przynano na podstawie raportu wykorzystującego bazę innowacji instytutu Center of Automotive Management (CAM) w Bergisch Gladbach. Dziewiąty rok z rzędu kompleksowo przebadano i oceniono według kryteriów ilościowych oraz jakościowych motoryzacyjne innowacje 18 globalnych koncernów, do których należą 52 marki.

CAM działa jako niezależny instytut w zakresie doświadczalnych badań samochodów i rozwiązań z dziedziny mobilności oraz doradztwa strategicznego. Dyrektorem CAM jest prof. Stefan Bratzel, który założył instytut w kwietniu 2004 roku.


  • Currently 5 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rating: 5/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska