Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Japońskie i niemieckie znów górą



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-05-30

Japońskie i niemieckie znów górą

Japońskie i niemieckie znów górą

Organizacja TUV przedstawiła raport niezawodności na 2011 rok. Po raz kolejny najmniej usterkowe okazują się auta producentów japońskich i niemieckich. Pierwszy raz w tym zestawieniu triumfuje pojazd z napędem alternatywnym.

TUV co roku prezentuje szczegółowy raport dotyczący niezawodności aut jeżdżących po drogach w Niemczech. Najnowsze zestawienie oparto na 7,2 mln przeglądów samochodowych, wykonanych od lipca 2009 do czerwca 2010 roku. Wyniki statystyczne podzielono na pięć grup według wieku samochodów (2-3 lata, 4-5 lat, 6-7 lat, 8-9 lat oraz 10-11 lat). Jak podkreślają specjaliści z TUV, tegoroczne badania pokazały ogólny wzrost usterek w przebadanych samochodach. W 19,5% z nich wykryto poważne awarie - to więcej o 1,9% niż w roku 2009. Wiąże się to z coraz wyższym zaawansowaniem technicznym samochodów oraz rosnącą konkurencją między producentami, która przybiera formę rywalizacji bardziej na ceny niż na jakość. W poszczególnych grupach wiekowych najbardziej niezawodne okazały się auta japońskich i niemieckich producentów. W TOP 5 - niezależnie od wieku - dominują samochody Porsche i Toyoty.

Statystycznie najmniejszą usterkowość stwierdzono w Toyocie Prius, która w kategorii samochodów do trzech lat uzyskuje wynik na poziomie 2,2%. Pierwszy raz w historii badań TUV wygrał pojazd o napędzie alternatywnym. Inżynierom z Toyoty należy się uznanie za projekt ekologicznego i ekonomicznego modelu, który mimo technicznego zaawansowania hybrydowego napędu nie sprawia użytkownikom problemów w eksploatacji. Wysoko notowane są także inne modele japońskiej firmy, jak Corolla (i jej następca Auris) oraz RAV4 i Avensis. Toyota, mimo kilku poważnych wpadek jakościowych w ostatnich latach pokazuje, że nadal potrafi produkować jedne z najmniej awaryjnych samochodów.

W grupie starszych aut, a więc tych bardziej narażonych na występowanie usterek, najbardziej niezawodną marką okazuje się Porsche. Producent specjalizujący się w samochodach sportowych nie daje konkurencji żadnych szans. Co ciekawe, wszystkie modele firmy prezentują wysoki poziom, a liderem pod względem niezawodności jest - jak w latach poprzednich - 911. W grupie 4-5-letnich samochodów najkorzystniej wypadają Cayman i Boxster. Kultowa 911-ka zajmuje natomiast pierwsze miejsca w trzech kolejnych grupach wiekowych, a więc wśród aut starszych niż 5 lat.

Najbardziej niezawodne auta wg raportu TUV 2011:

Auta 2-/3-letnie

  1. Toyota Prius - 2,2
  2. Porsche 911 - 2,3
  3. Toyota Auris - 2,3
  4. Mazda 2 - 2,3
  5. Smart Fortwo - 2,5

(Średni wynik dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 5,5)

Auta 4-/5-letnie

  1. Porsche Boxster/Cayman - 4,2
  2. Toyota Corolla Verso - 4,2
  3. Porsche 911 - 4,6
  4. Porsche Cayenne - 5,0
  5. Toyota Avensis - 5,0

(Średni wynik dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 10,4)

Auta 6-/7-letnie

  1. Porsche 911 - 5,5
  2. Porsche Boxster - 7,1
  3. Honda Jazz - 7,3
  4. Subaru Forester - 7,3
  5. Toyota Avensis - 7,6

(Średni wynik dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 16,7)

Auta 8-/9-letnie

  1. Porsche 911 - 8,3
  2. Porsche Boxster - 9,8
  3. Toyota RAV4 - 10,2
  4. Toyota Yaris - 12,7
  5. Mercedes-Benz SLK - 13,4

(Średni wynik dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 21,4)

Auta 10-/11-letnie

  1. Porsche 911 - 8,7
  2. Toyota RAV4 - 10,5
  3. Porsche Boxster - 11,2
  4. Toyota Yaris - 13,9
  5. Toyota Corolla - 14,9

(Średni wynik dla pojazdów w omawianej grupie wiekowej wynosi 26)


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska