Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Która marka silniejsza



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2011-12-23

Która marka silniejsza

Która marka silniejsza

W najnowszym badaniu indeksu marek ADAC "Auto MarxX 2011" całe podium zajęły marki niemieckie segmentu premium: Audi, Mercedes i BMW.

Prowadzony od dziesięciu lat przez organizację ADAC indeks Auto MarxX jest wyznacznikiem siły marek motoryzacyjnych. Jego wyniki ogłaszane są co pół roku. Najnowsze, zamieszczone w tabeli poniżej dotyczą stanu na koniec 2011 roku. Ranking uwzględnia tylko najważniejsze 35 marek wielkoseryjnych.
Co zatem zmieniło się na liście najbardziej wartościowych marek samochodowych w ostatnich sześciu miesiącach? Rewolucji nie było i nikt jej raczej nie przewidywał. Wypracowany przez lata image marki czy preferencje klientów nie zmieniają się przecież z dnia na dzień.
W badaniu marek pod uwagę branych jest sześć kategorii: wizerunek marki, jej pozycja na rynku, zadowolenie klientów, środowisko, jakość samochodów i bezpieczeństwo. Ważnym elementem opracowania są zagadnienia związane z szeroko pojętą jakością samochodów. W tej kategorii ujęte są m.in. rankingi niezawodności takich stowarzyszeń jak TUV, DEKRA czy przytoczony tutaj ADAC.
Pierwsze miejsce w najnowszym badaniu indeksu marek "ADAC Auto MarxX" zajęło Audi, awansując z miejsca drugiego i poprawiając swoje notowania w dziedzinie jakości. Mercedes, dotychczasowy lider, spadł z pierwszego na drugie. Trzecie miejsce przypadło BMW. Ale różnice w przypadku tych marek są niewielkie, w końcu to europejska elita segmentu premium. Audi i BMW są mocno punktowane za jakość, Mercedes za ochronę środowiska i bezpieczeństwo jazdy.
W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek znalazły się też trzy japońskie (Lexus, Toyota i Honda). Zaskoczeniem jest wysoka, siódma pozycja czeskiej Skody, marki wysoko punktowanej za przyjazne środowisku technologie napędowe.
W pierwszej dziesiątce najsilniejszych marek samochodowych znalazł się jeszcze Volkswagen (miejsce 5), Volvo (miejsce 6) i Porsche (miejsce 8), ale w przypadku tych firm trudno też mówić o jakimś zaskoczeniu. To jakościowa czołówka, marki od lat doskonale rozpoznawalne na światowych rynkach, choć skierowane do całkiem różnych odbiorców. Volkswagen tym samym wypada najlepiej wśród marek popularnych.
Na drugim końcu rankingowej listy Auto MarxX 2011 znalazły się firmy koreańskie, włoskie i francuskie. Trzeba jednak pamiętać, że wśród nich są tylko marki popularne, przeznaczone dla mniej zamożnego i wymagającego nabywcy. Ich wizerunek czy pozycja rynkowa jest oczywiście słabsza niż marek niemieckich czy japońskich.
Segment drogich i zaawansowanych technologicznie aut przez lata zdominowany był przez takie luksusowe marki, jak Mercedes, BMW czy Porsche, później dołączyły do nich kolejne, m.in. firmy Audi, Lexus i Volvo.


Janusz Steinbarth

 Miejsce aktualne

Miejsce poprzednie 

Marka

Punktacja

1

2

Audi

1,76

2

1

Mercedes

1,81

3

2

BMW

1,90

4

-

Lexus

2,00

5

5

Volkswagen

2,19

6

6

Volvo

2,11

7

7

Skoda

2,26

8

8

Porsche

2,36

9

9

Toyota

2,50

10

11

Honda

2,53

11

10

Mitsubishi

2,62

12

12

Seat

2,69

13

14

Ford

2,70

14

14

Opel

2,73

15

12

Subaru

2,77

16

17

Saab

2,82

17

18

Jaguar

2,82

18

16

Mazda

2,86

19

24

Lancia

2,86

20

23

Nissan

2,92

21

19

Mini

2,93

22

21

Citroen

2,95

23

20

Alfa Romeo

2,98

24

22

Hyundai

3,01

25

25

Peugeot

3,03

26

25

Kia

3,14

27

29

Renault

3,14

28

25

Suzuki

3,17

29

18

Smart

3,39

30

30

Fiat

3,47

31

32

Land Rover

3,56

32

31

Daihatsu

3,57

33

-

Dacia

3,59

34

35

Chevrolet

4,07

35

34

Chrysler

4,24

 (źródło: ADAC)

  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska