Jesteś w: Af Portal / Aktualności / Raporty i rankingi / Milion Suzuki w pierwszym kwartale



Infolinia_shrt

defensywnikierowcy.pl

 

Ankieta tygodnia
Czy powinno się zabronić wjazdu starszych wysokoprężnych aut do miast?
Tak, bo to one najbardziej zanieczyszczają środowisko.
Nie, nie idźmy śladem Niemiec.
Tylko wtedy, gdy nie spełniają żadnych norm emisji spalin.
2012-08-09

Milion Suzuki w pierwszym kwartale

Milion Suzuki w pierwszym kwartale

Kolejna japońska marka po Toyocie odbija się od dna spowodowanego klęskami żywiołowymi. Tym razem bardzo dobrym wynikiem sprzedaży pochwaliło się Suzuki. Dodajmy, że tytułowy milion to zarówno auta, jak i motocykle.

Grupa Suzuki odnotowała wzrost sprzedaży skonsolidowanej, zysku operacyjnego
 i netto. Nabywców znalazło ponad 1  004  000 pojazdów marki Suzuki, a zysk netto wzrósł o 30,6 procent. Suzuki Motor Corporation odnotowała znaczący wzrost sprzedaży już w pierwszym kwartale bieżącego roku fiskalnego (kwiecień 2012 - marzec 2013). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, sprzedaż skonsolidowana marki Suzuki wzrosła o 6,2 procent, osiągając poziom 644,8 miliardów jenów. Największy wzrost odnotowano w Japonii, gdzie wartość ogólnej sprzedaży netto w okresie kwiecień-czerwiec 2012 r. wzrosła o 32,4 procent do kwoty 65,4 miliarda jenów.
Zysk operacyjny grupy Suzuki wzrósł o 10 miliardów jenów, czyli 39,4 procent, do poziomu 35,6 miliarda jenów. Zysk netto wzrósł o 5,8 miliarda jenów (30,6 procent) do 24,5 miliarda jenów.
Na wszystkich kontynentach sprzedano ponad milion pojazdów, z czego prawie jedna trzecia to motocykle. Największy wpływ na wzrost zysków miała sprzedaż samochodów marki Suzuki. W skali globalnej, biznes samochodowy odnotował wzrost o 54,6 miliarda jenów (10,5 procent), osiągając poziom 571,9 miliarda jenów. Nabywców znalazło ponad 663 000 samochodów marki Suzuki. Zysk operacyjny wzrósł o 61,6 procent do 37,5 miliarda jenów, co było najwyższym zyskiem operacyjnym w pierwszym kwartale w historii Grupy.
Szczególny wpływ na tak znaczący wzrost zysków grupy Suzuki miał rynek japoński.  W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, sprzedaż samochodów w Japonii wzrosła o ok. 52 procent i szacowana jest na 214  000 sztuk. W Azji sprzedaż samochodów wzrosła o 9 procent, wynosząc 359  000 sztuk. Globalnie sprzedaż samochodów wzrosła o ok. 18 procent do poziomu 663  000 sztuk i osiągnęła wartość 571 896 miliarda jenów.
Tak istotne zyski osiągnięto dzięki wzbogaceniu oferty Suzuki o model Solio Bandit i umocnieniu pozycji produktów marki poprzez obniżenie spalania modeli MR Wagon, Alto Lapin, Alto oraz Palette.


  • Currently 0 out of 5 Stars.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5

Dziękujemy za Twóją ocenę!

Oceniałeś już tę stronę!

Twoja ocena została zmieniona. Dziękujemy!

Innowacyjna Gospodarka Autofederacja Unia Europejska